» قضائی » نخستین هیئت صلح دامپزشکی کشور در استان گلستان افتتاح شد
قضائی

نخستین هیئت صلح دامپزشکی کشور در استان گلستان افتتاح شد

مرداد 3, 1403 0

رئیس شورای حل اختلاف گلستان با بیان اینکه اولین هیئت صلح دامپزشکی کشور امروز در مرکز استان آغاز به‌کار کرد، گفت: اعضای این هیئت ۴ نفر هستند، ۳ نفر آگاه به مسائل دامپزشکی و یکی از آنان آشنا به مسائل حقوقی است.

خبرگزاری میزان- احمد جعفری در مراسم آغاز به کار هیئت صلح دامپزشکی در کشور، بیان کرد: هیات‌های صلح و صلح یاران برای حل و فصل دعاوی پیش از تشکیل پرونده و در مواردی حتی پس از تشکیل پرونده، ورود می‌کنند.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان با بیان این که مردم اولین راهکارشان در مواجهه با اختلافات طرح پرونده در محاکم نباشد، افزود: هیئت‌های صلح در کنار شورا‌های حل اختلاف بستری برای حل مشکلات مردم به دست خود مردم و به دور از فضای دادگاه است.

وی ادامه داد: اعضای این هیئت ۴ نفر هستند، ۳ نفر آگاه به مسائل دامپزشکی و یکی از آنان آشنا به مسائل حقوقی است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان بیان کرد: گسترش نهاد‌های مردمی از جمله ستاد صبر، داوری و میانجیگری برای رفع اختلافات، کاهش ورودی پرونده به محاکم، کاهش اطاله دادرسی، کاهش هزینه دادرسی و ترغیب اصحاب دعوی به صلح و سازش هدف از تشکیل هیئت‌های صلح در استان است.

علی کاووسی، مدیر کل دامپزشکی گلستان نیز با اشاره به گستردگی سازمان دامپزشکی و بروز اختلافات مالی و قضایی بین تولید کننده، خریدار و فروشنده، گفت:طبق روال سابق طبیعتا چنین پرونده‌هایی به کارشناس ارجاع و حکم دادگاه برحسب شواهد و نظر کارشناس صادر می‌شد.

وی ضمن اشاره به گام رو به جلوی دامپزشکی گلستان در سطح کشور، گفت: در حال حاضر ما با افتتاح این هیات صلح یک گام جلوتر هستیم و قبل از تشکیل پرونده و ریشه‌ای شدن اختلافات ورود و رضایت طرفین را جلب می‌کنیم.

مدیرکل دامپزشکی گلستان تاکید کرد: اعضا این هیئت در مواردی که یکی از طرفین اختلاف بهداشت عمومی جامعه را تهدید کرده باشند ورود نمی‌کنند، چراکه سلامت جامعه خط قرمز ما در سازمان دامپزشکی است. 

کاووسی در پایان، با بیان اینکه هیئت صلح دامپزشکی وابسته به محاکم نیست، گفت: هدف ما از تشکیل این هیات و همکاری با ستاد صبر مرکز حل اختلاف جلوگیری از تولید و طرح پرونده در محاکم و حل ریشه‌ای اختلافات طرفین است که به ثواب نزدیک‌تر است.

پیش از این ۸۰ هیات صلح با کمک ریش سفیدان، معتمدین، متخصصین در گلستان به منظور حل و فصل اختلافت مردم تشکیل شده است.

انتهای پیام/ 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×