» قضائی » نخستین اندرزگاه نظام نیمه‌آزادی در کرمان راه‌اندازی شد
قضائی

نخستین اندرزگاه نظام نیمه‌آزادی در کرمان راه‌اندازی شد

اسفند 7, 1402 0

اولین اندرزگاه نظام نیمه آزادی کرمان با حضور معاون اجرای احکام کیفری دادستان کرمان و مدیر کل زندان‌های استان برای زندانیان مشمول نظام نیمه‌آزادی راه‌اندازی شد.

خبرگزاری میزان – سید وحید میررضایی معاون اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از افتتاح اولین اندرزگاه نظام نیمه آزادی در زندان کرمان خبر داد و بیان کرد: زندانیان مشمول نظام نیمه آزادی می‌توانند در ساعات معینی از روز برای انجام امور مشخصی مانند اشتغال، تحصیل، ملاقات با اعضای خانواده و سایر امور در اماکنی که از قبل مشخص گردیده حضور یابند و پس از اتمام ساعات مقرر، به زندان برگردند.

وی عنوان کرد: اعمال مجازات حبس نه تنها خود شخص زندانی را مجازات می‌کند بلکه به طور غیر مستقیم بر خانواده او نیز اعمال فشار کرده و مشکلات عدیده‌ای را در افراد تحت سرپرست وی ایجاد می‌کند.

معاون اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با تأکید بر اینکه استفاده از چنین تخفیف‌هایی تنها باید برای مجرمانی باشد که حالت خطرناک نداشته و آزادی آن‌ها برای جامعه مضر نباشد اظهار کرد: اجرای این طرح می‌تواند آثار مثبت قابل توجهی در راستای سیاست‌های دستگاه قضایی در زمینه حبس زدایی، کاهش جمعیت کیفری و همچنین باز اجتماعی کردن مددجویان و حمایت از خانواده‌های آنان داشته باشد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×