» قضائی » میزان سازش پرونده‌های طلاق‌ در استان خراسان رضوی افزایش یافت
قضائی

میزان سازش پرونده‌های طلاق‌ در استان خراسان رضوی افزایش یافت

فروردین 29, 1403 0

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی از افزایش ۲ درصدی سازش در پرونده‌های موضوع طلاق‌های سه گانه خبر داد.

خبرگزاری میزان – سید امیر مرتضوی اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه مصوب مداخلات روانی اجتماعی پس از طلاق  و اهمیت این موضوع و مسائل مرتبط با آن، در هفتاد و پنجمین جلسه شورای مشورتی مراکز مشاوره خانواده، مطرح، و مقرر شد دادگستری کل استان به عنوان ناظر و اداره کل بهزیستی خراسان رضوی به عنوان اقدام کننده در این راستا فعالیت کنند.

سید امیر مرتضوی گفت: با توجه به لزوم مراقبت‌های اجتماعی پس از طلاق ویژه دو گروه هدف: (۱-فرزندان زوجین طلاق گرفته-۲ والدین آن‌ها) مقرر شد جمعی از مدیران، نسبت به بررسی‌های لازم با همکاری تعدادی از روان شناسان مجرب و توانمند اقدام، و نتایج حاصله را ظرف مدت یک ماه به شورا ارائه کنند.

معاون قضایی رئیس کل در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته، و حضور اعضای شورای مشورتی مراکز مشاوره خانواده از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون تعداد ۹ جلسه برگزار، و ۳۹ مصوبه به تایید رسیده است، بر این اساس و با پیگیری به عمل آمده، کلیه مصوبات با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی و همکاری ارزنده اداره کل بهزیستی استان اجرا شده است.

مرتضوی خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت پذیرفته، میزان سازش در پرونده‌های طلاق سه گانه از ۲۵ درصد به ۲۷ درصد افزایش یافته در حالی که میانگین کشوری در این ارتباط ۱۸ ردصد است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×