» جامعه » مسیر تردد تاکسی‌های برقی تهران مشخص شد/ عکس
جامعه

مسیر تردد تاکسی‌های برقی تهران مشخص شد/ عکس

بهمن 13, 1402 0

به گزارش خبرآنلاین، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به رونمایی از ۱۰۰ دستگاه تاکسی برقی گفت: بزودی این تاکسی‌ها با حضور در چرخه حمل و نقل مسافری در معابر پایتخت فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

شادی مالکی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: اقدامات مربوط به شماره گذاری و واگذاری تاکسی‌های برقی به رانندگان تهرانی در حال انجام است و بنا داریم از این تاکسی‌ها در مسیرهای اصلی و مرکزی شهر استفاده کنیم.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه خودروهای برقی نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارند، افزود: در حال تنظیم قرارداد با ۹ شرکت خودروساز برای ورود ۴۹ هزار دستگاه تاکسی برقی برای فعالیت در پایتخت هستیم.

وی با بیان اینکه فرسودگی حمل و نقل عمومی نقش بسزایی در آلودگی هوای تهران دارد، اضافه کرد: توسعه حمل و نقل عمومی برقی قطعا به کاهش آلودگی شهر کمک می‌کند و بنا داریم با توسعه ناوگان برقی سهمی در کاهش آلودگی هوای پایتخت داشته باشیم.

چندی پیش با حضور وزیر صمت و همچنین شهردار تهران از ۱۰۰ دستگاه تاکسی برقی برای فعالیت در معابر پایتخت رونمایی شد و در آینده نیز قرار است ۴۹ هزار دستگاه از این خودروها وارد ناوگان تاکسیرانی تهران شود.

۲۳۳۲۳۳



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×