» قضائی » مجلس قوی، موتور محرکه توسعه کشور است
قضائی

مجلس قوی، موتور محرکه توسعه کشور است

اسفند 6, 1402 0

وزیر دادگستری گفت: یکی از مهمترین اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان است که این مهم از مسیر انتخابات محقق می‌شود.

خبرگزاری میزان – امین حسین رحیمی وزیر دادگستری صبح امروز سه شنبه اول اسفند ۱۴۰۲ سخنران سومین وبینار بایسته‌های حقوق شهروندی در حفاظت از منابع طبیعی و توسعه درختکاری با رویکرد تغییر اقلیم بود.

وزیر دادگستری در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت ایام و اعیاد شعبانیه و تبریک میلاد حضرت مهدی ارواحنا له الفدا، به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به عنوان واقعه‌ای مهم و اثرگذار اشاره کرد و گفت: باید با تشویق و ترغیب مردم و عموم جامعه و همچنین تبیین اهمیت و جایگاه انتخابات در سرنوشت و شرایط کشور، شاهد برگزاری هرچه باشکوهتر این واقعه تاریخی باشیم.

رحیمی گفت: یکی از مهمترین اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان است که این مهم از مسیر انتخابات محقق می‌شود. چه موضوعی مهمتر از این که برای تعیین سرنوشت خودمان می‌خواهیم نمایندگانی را انتخاب کنیم که قانونگذار هستند و مسئولیت ریل‌گذاری برای حرکت دولت را بعهده دارند.

وزیر دادگستری با تاکید بر این نکته که تمام موضوعات و مسایل کشور از مسیر مجلس می‌گذرد، مجلس قوی توانمند و انقلابی که بتوانند اهداف و آرمان‌های انقلاب را پیاده سازی کند را کمک کارِ دولت برشمرد و افزود: مجلس قوی موتور محرکه توسعه کشور است، چون ریل‌گذاری می‌کند و دولت مکلف است بر اساس ریل‌گذاری مجلس حرکت کند. اگر مجلس ضعیف باشد نه تنها کمکی به دولت نمی‌کند بلکه ممکن است مانع فعالیت‌های دولت هم بشود، از این منظر باید برای مشارکت وسیع و گسترده مردم در انتخابات همکاری و همراهی کنیم.

رحیمی با توصیه به مردم در انتخاب اصلح‌ترین‌ها و قوی‌ترین‌ها برای ورود به مجلس، اظهار داشت: هرچند همگی تایید شدگان شورای نگهبان واجد شرایط نمایندگی هستند ولی قطعا توانایی‌ها متفاوت است، باید تلاش کنیم علاوه بر شرکت در انتخابات، نمایندگان اصلح و قوی‌تر را برای تصدی عنوان مهم نمایندگی انتخاب کنیم.

وزیر دادگستری حضور مردم در انتخابات و پرشور بودن این حرکت ارزشمند را سبب تقویت وجهه و جایگاه بین‌المللی کشورمان و ارتقا سطح امنیت و افزایش توان توسعه و آبادانی کشور برشمرد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×