امروز : چهارشنبه, ۲۱ خرداد , ۱۴۰۴
- تذکر تعزیرات به تاکسیهای اینترنتی؛ گزینه «عجله دارم» تخلف است
- با حذف قند از رژیم غذایی، چه اتفاقی برای بدن میافتد؟
- موج سرما به تهران رسید؛ جرئیات افت ناگهانی دما در پایتخت
- خبری که صاحبان خودروهای فرسوده را حسابی سر کیف آورد / اتفاق خوبی که سال آینده در انتظار خودروهای اسقاطی است
- آیت الله مکارم شیرازی: مسکن مهمترین دغدغه مردم است
- خشونت ریشهدار علیه بومیان در استرالیا
- دادستان نیشابور: تا آخر عمر مدیون یک وکیل هستم
- درخواست قضایی ۱۲۰ نفر در دیدار مردمی آذربایجان غربی رسیدگی شد
- اشخاص متضرر میتوانند از مشاورین املاک متخلف شکایت کنند
قطار تهران به این شهر برقی میشود/ آخرین وضعیت فعالیت قطار سریعالسیر تهران-اصفهان
به گزارش اکوایران، جبارعلی ذاکری در خصوص آخرین وضعیت پروژه برقی کردن قطار تهران- مشهد افزود: برقی کردن قطار تهران – مشهد جزو اولویت پروژههای اولویتدار وزارت راه و شهرسازی است و اکنون در سبد پروژههای فاینانسی دولت قرار گرفته است. وی بیان داشت: مذاکرات اولیه آن انجام شده و بر مبنای مطالعات قبلی و […]

به گزارش اکوایران، جبارعلی ذاکری در خصوص آخرین وضعیت پروژه برقی کردن قطار تهران- مشهد افزود: برقی کردن قطار تهران – مشهد جزو اولویت پروژههای اولویتدار وزارت راه و شهرسازی است و اکنون در سبد پروژههای فاینانسی دولت قرار گرفته است.
وی بیان داشت: مذاکرات اولیه آن انجام شده و بر مبنای مطالعات قبلی و اطلاعات و قراردادهای پیشین، همه مجوزهای آن اخذ شده و امیدواریم طی ۲ تا سه ماه آینده عملیات اجرایی آن و استقرار پیمانکار در پروژه انجام شود.
برقی شدن قطار این مسیر
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشانکرد: برای اینکه پروژه سرعت بیشتری به خود بگیرد، اکنون مسیر تهران – گرمسار در اولویت قرار گرفته و بازدیدهای میدانی توسط تیم اجرایی انجام شده است؛ چند پیمانکار داخلی در این زمینه ورود کردهاند و مشاور داخلی بخش اول را به صورت مستقل از طریق پیمانکاران داخلی دنبال میکند.
وی بیانداشت: در مدت ۲ تا سه ماه آینده شاهد پیشرفت خوبی در استقرار پیمانکار حضور آنان و شروع عملیات اجرایی خواهیم بود.
چراغ سبز برای اجرای پروژه قطار سریعالسیر تهران- قم- اصفهان
ذاکری همچنین در خصوص راه قطار پرسرعت تهران- قم- اصفهان، گفت: بخشی از قرارداد این پروژه تامین مالی و فاینانس دولت چین را داشته و دارد، اما برای ادامه کار بین سازمان برنامه و بودجه، تصمیم گیران بانک مرکزی و وزارت راه اختلاف نظری وجود داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامهداد: در این راستا اختلاف نظرهایی وجود داشت و یک سری مسائلی پیش آمده بود که با مذاکرات انجام شده طی چند ماه اخیر بخش اعظم این اختلافات برطرف شد.
بر اساس گزارش ایرنا، وی خاطرنشان کرد: همچنین یک راهکار میانبُر پیدا شده که هم فاینانس قبلی چین را احیا کنیم و هم برای ادامه کار با سقف مشخصی (که بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه هم آن سقف را تایید میکنند) بتوانیم پروژه را فعال کنیم.
ذاکری بیان داشت: این توافق که بین سازمان برنامه و بودجه، استانداری اصفهان و وزارت راه و شهرسازی شکل گرفته است، چراغ سبزی برای فعالیت مجدد این پروژه خواهد بود.
به گزارش اکوایران، پیش از این قائم مقام مدیرعامل راهآهن از راهاندازی مجدد قطارتندرو در مسیر تهران–مشهد خبر داد و گفت: این قطار مسیر تهران–مشهد را در ۸ ساعت طی میکند.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.