» قضائی » فرماندهان جدید پایگاه‌های بسیج شورای حل اختلاف تهران معرفی شدند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

فرماندهان جدید پایگاه‌های بسیج شورای حل اختلاف تهران معرفی شدند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دی 14, 1402 0

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا مهدوی در همایش فرماندهان بسیج شورای حل اختلاف شهر تهران با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱ مجتمع قضائی در شهر تهران دایر است، اظهار کرد: امروز برای هرکدام از این مجتمع‌ها یک نفر به عنوان فرمانده پایگاه بسیج معرفی می‌شود.

وی افزود: فعالیت پایگاه‌های بسیج در شوراهای حل اختلاف از سال ۱۳۹۸ آغاز شد و اکنون پس از گذشت حدود ۴ سال برای هرکدام از این مجتمع‌ها فرمانده پایگاه بسیج معرفی و احکام آن‌ها ابلاغ خواهد شد.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران با تاکید بر اینکه بسیج در امور جاری کشور بی‌تفاوت نیست، عنوان کرد: بر همین اساس در فعالیت‌هایی که در پایگاه‌های بسیج شورای حل اختلاف شهر تهران انجام می‌شود این دغدغه‌مندی و تلاش جهادی به عینه قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: به لحاظ اینکه تمامی سرپرستان ما از قضات فرهیخته و با دانش هستند، بسیجی‌وار در تمامی زمینه‌ها و عرصه‌ها تلاش بی‌وقفه دارند.

مهدوی تصریح کرد: فرماندهان پایگاه‌های بسیج شورای حل اختلاف تهران همواره در ایجاد صلح و سازش، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و ایجاد سازش در پرونده‌های قصاص زحمات فراوانی را کشیده‌اند.

وی اضافه کرد: بر اساس نتایج یک نظرسنجی که توسط سازمان صدا و سیما برگزار شد، شورای حل اختلاف استان تهران از لحاظ تکریم ارباب رجوع حائز رتبه اول در کشور شد که حاصل تلاش مجموعه همکاران ما در این شوراست.

تاکید بر پیگیری حقوقی و قضائی پرونده ترور سردار سلیمانی

وی افزود: امروز کسانی که خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند، خودشان بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند و با شهادت سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس چهره ضد حقوق بشری خود را به جهان نشان دادند چرا که سردار سلیمانی به دعوت دولت عراق به این کشور سفر کرده بود و ترور این شهید بزرگوار تهاجم به تمامیت ارضی و حاکمیت یک کشور مستقل بود.

بهرامی‌پور با تاکید بر اینکه پرونده ترور سردار سلیمانی باید به عنوان مطالبه جدی جامعه حقوقدانان کشور پیگیری شود، تصریح کرد: در رابطه با ابعاد حقوقی این پرونده اقدامات بسیار خوبی انجام شده است که امیدواریم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران تا حصول نتیجه قطعی این پرونده را پیگیری کند.

سیره زندگی سردار سلیمانی الگوی عمل مسئولان باشد

محمد تقیان فرمانده مرکز مقاومت بسیج قوه قضائیه نیز در این همایش با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی به خدمت‌رسانی به مردم عشق می‌ورزید، اظهار کرد: موضوعی که در حال حاضر بیش از هر چیز دیگری به آن نیاز داریم همین خدمت خالصانه به مردم است که با نگاه به سبک زندگی این شهید بزرگوار می‌توان درس‌های خوبی برای خدمت دلسوزانه به مردم را فرا گرفت.

وی افزود: سیره زندگی این سردار بزرگ باید برای تمامی مسئولان یک الگوی عمل باشد.

گفتنی است در این مراسم به ۳۱ نفر از فرماندهان پایگاه‌های بسیج شورای حل اختلاف شهر تهران احکام مسئولیت اهدا شد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×