» قضائی » عملکرد دستگاه قضایی استان در سال ۱۴۰۲ مطلوب بوده است
قضائی

عملکرد دستگاه قضایی استان در سال ۱۴۰۲ مطلوب بوده است

اسفند 21, 1402 0

رئیس کل دادگستری کرمانشاه گفت: بر اساس گزارش معاونت برنامه ریزی دادگستری، در سال جاری به لطف خدای متعال و زحمات همکاران، عملکرد دادگستری استان مطلوب و قابل قبول بوده و از حیث بسیاری از شاخص‌ها جزو ۵ استان برتر کشور هستیم.

خبرگزاری میزان- کرمی در آخرین نشست شورای قضایی در سال ۱۴۰۲ با تقدیر از زحمات مجموعه کارکنان قضایی و اداری بالاخص اعضای شورای قضایی، شورای معاونین، رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان و مدیران ادارات تابعه در سال جاری گفت: تردیدی وجود ندارد که سرمایه اصلی دستگاه قضایی همکاران قضایی و اداری هستند که با وجود همه کمبودها، خالصانه و با اعتقاد راسخ به الطاف الهی و نظام، شبانه روزی جهاد می‌کنند و در مسیر اجرای عدالت و استقرار احکام اسلامی و عمل به منویات مقام معظم رهبری گام بر می‌دارند و بر ما واجب است که قدردان زحمات آنان باشیم.

  رئیس کل دادگستری کرمانشاه خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش معاونت برنامه ریزی دادگستری، در سال جاری به لطف خدای متعال و زحمات همکاران، عملکرد دادگستری استان مطلوب و قابل قبول بوده و از حیث بسیاری از شاخص‌ها جزو ۵ استان برتر کشور هستیم.

وی یادآور شد: امیدواریم در سال آینده با تلاش همکاران قضایی و اداری در راستای تحقق اهداف عالی سند تحول قضایی در مابقی شاخص‌ها عملکرد بهتری داشته و در خدمت رسانی به مردم استان پیشرو باشیم.

 کرمی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز افزود: در ایام ابتدایی سال نو و تعطیلات پیش رو روند رسیدگی به پرونده‌ها به نحوی مدیریت شود که در ادامه سال طبق روال مطلوب کار‌ها انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه پیش از نشست شورای قضایی در مراسم تجلیل از کارکنان اداری ضمن قدردانی از زحمات وی اظهار کرد: همواره تلاش ما بر این بوده که قدرشناس تلاش همکاران باشیم و از آن‌ها در برابر آسیب‌های موجود حفاظت کنیم.

وی با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده‌ها به دادگستری استان تصریح کرد: تحمل حجم زیاد پرونده‌ها، سختی کار، اطاله دادرسی و همچنین حفظ کرامت ارباب رجوع توسط همکاران قضایی و اداری قابل تقدیر است.

پیش از سخنان رئیس کل دادگستری، معاون برنامه‌ریزی دادگستری استان طی گزارشی به اعلام آمار عملکرد دستگاه قضایی استان در سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران قضایی و اداری علیرغم حجم بالای ورودی پرونده‌ها و سختی کار، عملکرد دادگستری استان در سطح کشور بسیار مطلوب گزارش شده است.

نریمانی افزود: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، با توجه به حجم ورودی ۵۶۰ هزار پرونده، ۵.۳ درصد افزایش ورودی و در مقابل ۵.۵ درصد افزایش خروجی داشتیم که عملکرد خوبی است.

معاون برنامه‌ریزی دادگستری استان یادآور شد: طی سال جاری ۹۸۳ پرونده تعیین تکلیف شد و زمان میانگین رسیدگی به پرونده‌ها از ۷۶ روز به ۷۰ روز و تعداد شعب نامتعارف از ۵۲ عدد به ۴۷ عدد رسیده است.

وی با اشاره به شاخص‌های سند تحول قضایی، ابلاغ الکترونیک را یکی ازشاخص‌های مهم در رفع بسیاری از مشکلات و معضلات دانست و گفت: در سال جاری با توجه به گستردگی حوزه‌های قضایی، ۹۷ درصد ابلاغ‌ها در استان به صورت الکترونیک انجام شده و از این حیث رتبه ۵ کشوری را داریم.

نریمانی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق سند تحول و تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص هوشمندسازی قوه قضائیه تا ماه طی سال جاری ۷۶ درصد از پرونده‌های قضائی به صورت هوشمند و سیستمی به کارشناسان ارجاع داده شده است و از این منظر نیز رتبه ۵ کشوری را دارا هستیم.

وی افزود: در خصوص موضوع صدور گواهی سوء پیشینه کیفری با میانگین زمانی ۶ ساعت رتبه سوم در کشور را داریم.

معاون برنامه‌ریزی دادگستری استان در خاتمه از برگزاری ۵۸۱ جلسه دادرسی الکترونیک و ۱۵ جلسه دادرسی علنی برخط در سال جاری خبر داد.

در پایان مراسم از ۹۱ نفر از همکاران اداری و همچنین اعضای شورای قضایی دادگستری استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×