امروز : سه شنبه, ۲۱ مرداد , ۱۴۰۴
- واکنش سخنگوی قوه قضائیه به فعالیت اینفلوئنسرها در فضای مجازی
- فعال شدن آتشفشان اکوادور، ابری از خاکستر به بیرون پرتاب میکند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- خنثیسازی نقشه کییف برای ترور افسر عالیرتبه روس؛ بمب در بلندگو جاسازی شده بود!
- سراج: ستاد حقوق بشر از اقدامهای تشکلهای مردمی حمایت میکند
- چرا استارتاپها خیلی زود به پایان خط میرسند؟
- حرم امام رضا (ع) در شب قدر
- رئیس دستگاه قضا: قوه قضاییه اهتمام ویژهای به امر پیشگیری از وقوع جرم دارد
- «لسآنجلس» در حصار آتش؛ ساکنان علیه تبعیض و انتظارهای طولانی خشمگین هستند
- مشاهده یک قلاده پلنگ در ارتفاعات استان فارس
عاقبت نظرسنجی ها در شهرداری
مطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به اکو ایران در خصوص نظرسنجیها و افکارسنجیها گفت: در مجموعه شهرداری تهران، مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران به طور روتین در حوزههای مختلف مرتبط با مدیریت شهری، نظرسنجیهای متعددی را انجام میدهد. همچنین، مرکز ارتباطات نیز یک دفتر افکارسنجی و تحلیل داده را راهاندازی کرده است […]

مطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به اکو ایران در خصوص نظرسنجیها و افکارسنجیها گفت: در مجموعه شهرداری تهران، مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران به طور روتین در حوزههای مختلف مرتبط با مدیریت شهری، نظرسنجیهای متعددی را انجام میدهد. همچنین، مرکز ارتباطات نیز یک دفتر افکارسنجی و تحلیل داده را راهاندازی کرده است که برخی از نظرسنجیها که شما به آن اشاره کردید، بخشی از آنها یا حداقل یکی از آنها مربوط به مرکز ارتباطات است. در این نظرسنجیها، ما شاخصها و دادههای مختلف را مبتنی بر مدلهای رضایتسنجی و همچنین در ارتباط با حوزههای اطلاعرسانیمان به طور مستمر رصد و ارزیابی میکنیم.
وی افزود: نکته جالب این است که فراتر از انتشار این نظرسنجیها، محل تصمیمگیری در شهرداری تهران شده برای مثال، نظرسنجیای که به مشارکت ایستگاه انجام شد، یک کار مشترک بین مرکز ارتباطات و اداره کل پایش بود و نتیجه آن در خصوص میزان رضایت شهروندان منجر به تغییرات در سطح شهرداران مناطق و نواحی شد. برخی شهرداران که عملکرد خوبی داشتند، ارتقا یافتند یا از آنها تقدیر به عمل آمد و برخی مشکلات نیز برطرف شد. بنابراین، نظرسنجیها تنها به انتشار محدود نبوده و محل تصمیمگیری و اعمال تغییرات در حوزههای مختلف مدیریت شهری قرار گرفت.
محمدخانی همچنین اشاره کرد: بسیاری از نظرسنجیها به صورت دقیق و جزئی در حوزههای مختلف خدمات شهری انجام شده است، برای مثال در طرح تحولی که در حوزه نگهداشت و استقبال از بهار در حال اجرا است، کاملاً مبتنی بر نظرسنجیهایی است که از مردم گرفتهایم و دادههایی که جمعآوری کردهایم. این نظرسنجیها و تحلیلها برای ما محل تصمیم و عمل شده است.
وی در ادامه بیان کرد: البته نظرسنجیها تنها در برخی موارد نتایج مثبت داشتند. در بسیاری از مناطق، رضایت مردم از خدمات شهری بسیار خوب بود و این از لطف مردم است. اما در برخی موارد نیز نقدهایی وجود دارد که ما این نقدها را جدی گرفته و در جهت رفع مشکلات تلاش خواهیم کرد. یکی از مواردی که همیشه در نظرسنجیها برجسته بوده، مسائلی مانند ترافیک و آلودگی هوا است که این دو موضوع همیشه در صدر نارضایتیهای مردم از گذشته تا کنون بوده است.
سخنگوی شهرداری تهران در خصوص این که چرا نتایج این نظرسنجی ها در سامانه شفافیت منتشر نمی شود گفت: اگر الزامات قانونی وجود داشته باشد، قطعاً شهرداری تهران اقدامات لازم را در جهت بهبود وضعیت انجام خواهد داد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.