امروز : دوشنبه, ۳۰ تیر , ۱۴۰۴
- افزایش آلودگی هوای اصفهان/ این نیروگاه همچنان مازوت میسوزاند
- شناسایی ۶۲ گلوگاه ترافیکی در پایتخت برای مهرماه – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- سفیر هلند به وزارت امور خارجه احضار شد
- سهمیه برای کنکور تبعیض مثبت است؟/ «نفع عمومی جامعه از نفع شخصی مهمتر است»/ اشتباه بزرگ ما دادن سهمیه از کنکور بود
- دستگاه قضایی به حادثه فوت کارگر کارخانه قند مغان ورود کرد
- خلیل الحیه: ایران حامی فلسطین خواهد ماند
- برگزاری آئین «چله شو» در تمامی بومگردی ها و واحدهای پذیرایی گیلان
- جدیدترین آمار از قربانیان نسل کشی در ساحل سوریه
- پزشکیان برای دفاع از همتی وارد مجلس شد
عاقبت نظرسنجی ها در شهرداری
مطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به اکو ایران در خصوص نظرسنجیها و افکارسنجیها گفت: در مجموعه شهرداری تهران، مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران به طور روتین در حوزههای مختلف مرتبط با مدیریت شهری، نظرسنجیهای متعددی را انجام میدهد. همچنین، مرکز ارتباطات نیز یک دفتر افکارسنجی و تحلیل داده را راهاندازی کرده است […]

مطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به اکو ایران در خصوص نظرسنجیها و افکارسنجیها گفت: در مجموعه شهرداری تهران، مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران به طور روتین در حوزههای مختلف مرتبط با مدیریت شهری، نظرسنجیهای متعددی را انجام میدهد. همچنین، مرکز ارتباطات نیز یک دفتر افکارسنجی و تحلیل داده را راهاندازی کرده است که برخی از نظرسنجیها که شما به آن اشاره کردید، بخشی از آنها یا حداقل یکی از آنها مربوط به مرکز ارتباطات است. در این نظرسنجیها، ما شاخصها و دادههای مختلف را مبتنی بر مدلهای رضایتسنجی و همچنین در ارتباط با حوزههای اطلاعرسانیمان به طور مستمر رصد و ارزیابی میکنیم.
وی افزود: نکته جالب این است که فراتر از انتشار این نظرسنجیها، محل تصمیمگیری در شهرداری تهران شده برای مثال، نظرسنجیای که به مشارکت ایستگاه انجام شد، یک کار مشترک بین مرکز ارتباطات و اداره کل پایش بود و نتیجه آن در خصوص میزان رضایت شهروندان منجر به تغییرات در سطح شهرداران مناطق و نواحی شد. برخی شهرداران که عملکرد خوبی داشتند، ارتقا یافتند یا از آنها تقدیر به عمل آمد و برخی مشکلات نیز برطرف شد. بنابراین، نظرسنجیها تنها به انتشار محدود نبوده و محل تصمیمگیری و اعمال تغییرات در حوزههای مختلف مدیریت شهری قرار گرفت.
محمدخانی همچنین اشاره کرد: بسیاری از نظرسنجیها به صورت دقیق و جزئی در حوزههای مختلف خدمات شهری انجام شده است، برای مثال در طرح تحولی که در حوزه نگهداشت و استقبال از بهار در حال اجرا است، کاملاً مبتنی بر نظرسنجیهایی است که از مردم گرفتهایم و دادههایی که جمعآوری کردهایم. این نظرسنجیها و تحلیلها برای ما محل تصمیم و عمل شده است.
وی در ادامه بیان کرد: البته نظرسنجیها تنها در برخی موارد نتایج مثبت داشتند. در بسیاری از مناطق، رضایت مردم از خدمات شهری بسیار خوب بود و این از لطف مردم است. اما در برخی موارد نیز نقدهایی وجود دارد که ما این نقدها را جدی گرفته و در جهت رفع مشکلات تلاش خواهیم کرد. یکی از مواردی که همیشه در نظرسنجیها برجسته بوده، مسائلی مانند ترافیک و آلودگی هوا است که این دو موضوع همیشه در صدر نارضایتیهای مردم از گذشته تا کنون بوده است.
سخنگوی شهرداری تهران در خصوص این که چرا نتایج این نظرسنجی ها در سامانه شفافیت منتشر نمی شود گفت: اگر الزامات قانونی وجود داشته باشد، قطعاً شهرداری تهران اقدامات لازم را در جهت بهبود وضعیت انجام خواهد داد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.