» قضائی » طرح «ده شب ده مسجد» در دهه مبارک فجر با حضور دادستان مرکز استان اصفهان برگزار شد
قضائی

طرح «ده شب ده مسجد» در دهه مبارک فجر با حضور دادستان مرکز استان اصفهان برگزار شد

بهمن 24, 1402 0

طرح ده شب ده مسجد در دهه مبارک فجر با حضور دادستان مرکز استان اصفهان در مساجد محله‌های خانه اصفهان، باغ فردوس، ناژوان، رهنان و حسین‌آباد برگزار شد.

خبرگزاری میزان- سیدمحمد موسویان دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در جریان حضور در مساجد در قالب طرح جهادی ده شب- ده مسجد، ضمن اشاره به نقش برجسته رهبری امام خمینی (ره)، تکیه بر جوانان و حضور مردم در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر هم در سایه ارشادات مقام معظم رهبری، اعتقاد مردم به اسلام و حضور پرشور آنان، انقلاب اسلامی راه خود را یافته و مردم بسیاری از کشور‌ها پیام انقلاب را دریافته‌اند؛ چنانچه امروز شاهد شکل گیری حرکت‌های ضد استکباری در عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین هستیم که به برکت صدور فرهنگ انقلاب اسلامی ایران است.

وی درباره دوازدهمین دوره انتخابات مجلس نیز یادآور شد: هدف دشمن ناامیدی و دلسرد کردن مردم برای حضور در انتخابات است؛ لذا باید روحیه خود را تقویت کنیم و ضمن حضور پر شور در انتخابات، به افراد اصلح رأی دهیم.

دادستان مرکز استان اصفهان در تشریح اقدامات صورت گرفته افزود: قوه قضاییه در طول چهل و چهار سال گذشته خدمات شایانی در جهت تأمین امنیت، احقاق حقوق عامه، مبارزه با مفسدین اقتصادی و احقاق حق مظلوم از ظالم داشته است.

 در حاشیه طرح ده شب ده مسجد در دهه مبارک فجر که با حضور دادستان مرکز استان در مساجد محله‌های خانه اصفهان، باغ فردوس، ناژوان، رهنان و حسین آباد برگزار شد. با برپایی میز خدمت توسط مسئولان قضایی و اجرایی، به مشکلات و درخواست‌های حقوقی و قضایی مردم، رسیدگی و دستوراتی صادر شد.

توسعه ملاقات‌های مردمی مسئولان قضایی استان به مناسبت دهه فجر انقلاب
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسداله جعفری از ملاقات تعداد ۲۵۰ نفر از مراجعین با رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاونین رئیس کل در روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه خبر داد.

وی در حاشیه این ملاقات‌ها گفت: به مناسبت دهه فجر انقلاب، دادگستری استان اصفهان ملاقات‌های هفتگی مراجعین با مسئولان قضایی را توسعه داده است.

 رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: علاوه بر ملاقات‌های مردمی در روز‌های دوشنبه در مرکز استان و روز‌های سه‌شنبه در شهرستان‌ها، مسئولان قضایی درحاشیه طرح تبیینی ده شب ده مسجد» که در مساجد همه حوزه‌های قضایی استان برگزار می‌شود و همچنین در محل برگزاری نماز جمعه در سراسر استان، با برپایی میز خدمت به ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مراجعین می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه رفع بسیاری از مشکلات مردم نیازی به بودجه یا نیروی انسانی مضاعف ندارد عنوان کرد: بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در ملاقات‌های مردمی و در میز خدمت‌ها از سوی مردم مطرح می‌شود نیازی به اختصاص بودجه یا نیروی انسانی مضاعف ندارد و فقط با پیگیری قابل حل است و به همین منظور پس از پایان دهه فجر، در جلسه‌ای با حضور مسئولان قضایی، اجرایی و شهرداران، این دسته مشکلات مردم مطرح و دسته‌بندی می‌شود و با تشکیل کارگروه‌های اختصاصی، پیگیری جدی برای رفع آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

صلح یاران می‌توانند نقش بسزایی در جلوگیری از ورود پرونده به دستگاه قضایی داشته باشند
حمید بهرامیان، رئیس شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان با حضور در اتحادیه عکاسان اصفهان به سه تن از معتمدین این صنف که به ایجاد صلح و سازش می‌پرداختند حکم صلح‌یار افتخاری اعطا کرد.

وی در این نشست با اشاره به ضرورت گسترش فرهنگ غنی و اسلامی صلح و سازش در جامعه بیان کرد: یکی از اهداف عالی دستگاه قضایی، حل اختلاف دعاوی از طریق میانجیگری و حضور معتمدان و ریش سفیدان به منظور گسترش فرهنگ صلح و سازش است چراکه ظرفیت‌های مذهبی و فرهنگی ما آنچنان غنی است که می‌توان با بهره گرفتن از آن میزان صلح و سازش در جامعه را به شکل چشم‌گیری افزایش داد.

بهرامیان تصریح کرد: استفاده از صلح یاران تخصصی اصناف می‌تواند کمک شایانی به جلوگیری از ورود پرونده به دستگاه قضایی داشته باشد و به دنبال آن با کاسته شدن از حجم ورودی پرونده، اطاله دادرسی نیز کاهش می‌یابد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان در پایان بر ضرورت اختصاص مجتمعی به منظور ایجاد مجتمع حل اختلاف اصناف اصفهان تاکید کرد.

سه تن از معتمدان صنف عکاسان اصفهان، حکم صلح یار افتخاری دریافت کردند.

انتهای پیام/ 

 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×