» حوادث » ضرورت آموزش مدیریت بیماری‌های واگیر به موکب‌داران
حوادث

ضرورت آموزش مدیریت بیماری‌های واگیر به موکب‌داران

خرداد 18, 1403 0

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر باید آموزش بهداشت و مدیریت بیماری‌های واگیر به موکب‌داران ارائه دهد تا از گسترش بیماری بین زائران جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، پیرحسین کولیوند در حاشیه جلسه شورای سیاست گذاری اربعین حسینی گفت: جلسات مستمر کمیته‌های اجرایی اربعین حسینی برگزار شده و شورای سیاست گذاری هم باید برنامه‌های مستمر خود را داشته باشد تا کار عملیاتی برای اربعین آغاز شود.

­این مقام مسئول افزود: تاکنون تعداد زیادی از کادر درمان به صورت داوطلبانه برای مراسم پیاده روی اربعین امسال ثبت نام کردند و هیچ مبلغی بابت ارائه خدمات دریافت نمی‌کنند.

­رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هزینه ایاب و ذهاب، اسکان و تغذیه کادر درمان را تامین می‌کنیم، گفت: پزشکان، پرستاران و کادر درمانی که تمایل دارند در مراسم پیاده روی اربعین به زائران خدمات ارائه دهند، در سامانه مرکز پزشکی حج و زیارت ثبت نام کنند.

­کولیوند با اشاره به اینکه دارو‌ها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراسم اربعین تهیه و بسته بندی شده است، افزود: براساس آسیب شناسی سال گذشته، محل برپایی درمانگاه‌ها و سطح اقدامات درمانی آن را مشخص کردیم.

­وی گفت: امسال برای موکب‌هایی که خدمات پشتیبانی (مثلا توزیع غذا، فراهم کردن اسکان و…) ارائه می‌دهند و ظرفیت موکب شان بیشتر از ۴۰۰ نفر است، پزشک و پرستار در آنجا مستقر می‌کنیم.

­این مقام مسئول افزود: قرار است همایش بین المللی سلامت و امدادونجات در اربعین را با حضور کشور‌هایی که در اربعین شرکت می‌کنند، برگزار کنیم تا تبادل تجربیات و دیدگاه داشته باشیم.

­رئیس جمعیت هلال احمر گفت: درپی نامه مقام‌معظم رهبری به دانشجویان آمریکا، نامه‌ای به رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و رهبران جمعیت‌های ملی سراسر دنیا نوشتم و از آنان خواستم که در برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه سکوت نکنند و طرف درست تاریخ بایستند.

­کولیوند افزود: جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ باید در برابر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی از ارزش‌هایی که به آن اعتقاد دارند، دفاع کنند و به میدان بیایند.

­این مقام مسئول گفت: نامه هلال احمر روز گذشته در چند دانشگاه اروپایی منتشر شده و براساس شنیده ها، دانشجویان دانشگاه‌های آلمان و ایتالیا و چند کشور دیگر از این نامه استقبال کردند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×