» جامعه » صدور کیفرخواست پرونده اردوی مرگبار دانش‌آموزی در مینودشت/ اعلام جرم دادستان استان برای ۶ تن – تابناک
جامعه

صدور کیفرخواست پرونده اردوی مرگبار دانش‌آموزی در مینودشت/ اعلام جرم دادستان استان برای ۶ تن – تابناک

بهمن 9, 1402 0

دادستان مرکز استان گلستان، از صدور کیفرخواست پرونده حادثه در اردوی دانش‌آموزی مینودشت خبر داد.

به گزارش «تابناک»؛ دوشنبه ۲۹ آبان ماه به رغم هشدار‌های هواشناسی، دانش آموزان مدرسه شاهد مینودشت، عازم اردویی در جنگل‌های اطراف شهر شدند که فرجام تلخی به دنبال داشت؛ اردوی دانش آموزی که در آن به دلیل شرایط جوی و وزش باد، با سقوط درخت همراه شد که مصدومیت ۲ دانش آموز و یک معلم را در پی داشت و در نهایت متاسفانه یکی از دانش آموزان مصدوم بعد از چند روز بستری به دلیل شدت جراحات وارده درگذشت.

رویدادی که از فردای آن به تشکیل پرونده قضایی منجر شد و احضار ۵ تن شامل سرپرست آموزش و پرورش مینودشت، ۲ تن از معاونان آموزش و پرورش این شهرستان و مدیر و معاون پرورشی مدرسه را برای اخذ توضیح و دفاعیات به دادسرای مینودشت در پی داشت. پرونده‌ای که از باب عمومی جرم تشکیل شد و با شکایت والدین یکی از دانش آموزان، رسیدگی به آن جنبه خصوصی هم یافت.

پرونده‌ای که توجه بسیاری را به خود جلب کرد و با صدور دستور رئیس کل دادگستری استان گلستان، رسیدگی به آن به قید فوریت در دستور کار قرار گرفت و چهارم آذرماه خبر رسید که با کار شبانه روزی در کوتاه‌ترین زمان پس از بررسی اسناد و مدارک و معاینه محل حادثه، نظریه کارشناسی در خصوص آن صادر شده است.

بر اساس کارشناسی صورت گرفته، آموزش و پرورش شهرستان و مسئولان مدرسه شاهد به دلیل نادیده گرفتن هشدار‌های هواشناسی و اداره منابع طبیعی مینودشت نیز به عنوان متولی پارک جنگلی باقرآباد که مسئول شناسایی و جمع آوری درختان فرسوده و ناپایدار محل برگزاری این اردوست، مقصر شناخته شدند و درصد قصور هر بخش نیز مشخص شد. بدین ترتیب، رئیس اداره منابع طبیعی مینودشت هم برای ارائه توضیحات به دادسرا احضار شد.

روندی قضایی که در ادامه آن، امروز کیفرخواست پرونده صادر شد و دادستان مرکز استان گلستان با اعلام این خبر گفت: در پرونده حادثه در اردوی دانش‌آموزی که سبب مرگ یک دانش‌آموز شد برای ۶ تن از مسئولان آموزش و پرورش و منابع طبیعی شهرستان مینودشت کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی و صدور رای به دادگاه کیفری ۲ گرگان فرستاده شد.

محمود اسپانلو در توضیح چرایی بررسی این پرونده در دادسرای مرکز استان گفت: از آنجا که تعدادی از متهمان این پرونده مدیر بودند، در راستای ماده ۳۰۸ قانون آیین دادرسی کیفری، ادامه رسیدگی به این پرونده در دادسرای مرکز استان گلستان انجام شد.

 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×