» جامعه » زاکانی: تعداد ساختمان‌های پرخطر تهران به ۷۵ باب کاهش یافت
جامعه

زاکانی: تعداد ساختمان‌های پرخطر تهران به ۷۵ باب کاهش یافت

بهمن 19, 1402 0

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برنا: شهردار تهران گفت: در این چند وقت اخیر میزان ساختمان‌های پرخطر حدود ۹۰ ساختمان بود که اکنون به حدود ۷۵ ساختمان است که اغلب آن‌ها ساختمان اداری و تجاری است.

علیرضا زاکانی شهردار تهران درباره آخرین وضعیت تعداد ساختمان‌های پرخطر پایتخت اظهار داشت: در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با محوریت شهرداران مناطق کمیته ایمنی تشکیل و قرار شده است در مورد ساختمان‌هایی که در وضعیت بحرانی‌تر هستند مراحل ایمن سازی انجام شود.

وی افزود: در چند وقت اخیر میزان ساختمان‌های پرخطر حدود ۹۰ ساختمان بود که اکنون به حدود ۷۵ ساختمان است که اغلب آن‌ها ساختمان اداری و تجاری است.

شهردار تهران تصریح کرد: در هر کدام از جلسات کمیته ایمنی شهرداری تهران شاهد کاهش آمار ساختمان‌های پرخطر هستیم و در این دوره مدیریت شهری تلاش داریم به لحاظ تعداد، ساختمان‌های نا ایمن پایتخت را تک رقمی کنیم.

وی گفت: در همین مدت کوتاه بسیاری از ساختمان‌های تجاری، پزشکی و اداری تهران از جمله بیمارستان شریعتی، مجموعه تجاری علاالدین، ساختمان قائم و تعداد دیگری از ساختمان‌های ناایمن از فهرست پر خطر‌ها خارج شده و تا پایان امسال نیز تعداد دیگری از این ساختمان‌ها از مجموعه ساختمان‌های ناایمن خارج خواهند شد.

زاکانی خاطرنشان کرد: تعداد ساختمان‌های پرخطر شهر همچون ساختمان پلاسکو در دوره‌های گذشته مدیریت شهری، سه رقمی بوده که اکنون با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در راستای ایمن سازی ساختمان‌ها و جلوگیری از ساخت ساختمان‌های ناایمن، این میزان ۲ رقمی شده است.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×