» جامعه » رفع نیازمندی بیمارستان‌های شرق استان تهران در دستور کار وزارت بهداشت
جامعه

رفع نیازمندی بیمارستان‌های شرق استان تهران در دستور کار وزارت بهداشت

بهمن 4, 1402 0

وزیر بهداشت با اشاره به سفر استانی رئیس‌جمهور به شرق استان تهران، از بیمارستان سوم شعبان دماوند به عنوان یک بیمارستان مرکزی یاد کرد.

خبرگزاری میزان – بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت با بیان اینکه بیمارستان سوم شعبان مورد بازسازی و بهسازی قرار گرفته است، گفت: در این بیمارستان ۶۳ پزشک شامل ۱۰ پزشک عمومی و ۵۳ پزشک متخصص و فوق تخصص فعالیت دارند؛ همچنین امکانات اورژانس و سی تی اسکن، وضعیت مناسبی دارد.  
 
وی یکی از نیاز‌های این بیمارستان را MRI دانست و اظهار کرد: در تماس با مدیران وزارت بهداشت مقرر شد ظرف ۶ ماه آینده، MRI بیمارستان سوم شعبان دماوند تامین، نصب و راه‌اندازی شود. همچنین نیاز است اتاق عمل این بیمارستان فعال‌تر شود.

وزیر بهداشت از بیمارستان حضرت فاطمه (س) دماوند به عنوان شعبه‌ای از بیمارستان سوم شعبان یاد کرد و گفت: بیمارستان سوم شعبان، بیمارستان اصلی و مرکزی دماوند است و نیاز‌های نیروی انسانی به صورت چرخشی بین دو بیمارستان تامین می‌شود. بیمارستان حضرت فاطمه (س) بسیار پیشرفته است و امکان انجام امور درمانی جدید در آن به خوبی مهیاست.  
 
عین‌اللهی با اشاره به خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن برای بیمارستان حضرت فاطمه (س) دماوند توسط خیرین سلامت، گفت: وزارت بهداشت برای  تکمیل فضای مورد نیاز بخش سی تی اسکن این بیمارستان نیز کمک خواهد کرد.
 
وی توسعه بیمارستان سوم شعبان دماوند را منوط به افزایش ضریب اشغال و افزایش فعالیت اتاق‌های عمل دانست و افزود: اتاق‌های عمل این بیمارستان فعالیت بالایی ندارد و در صورت فعال‌شدن اتاق‌های عمل و افزایش ضریب اشغال تخت، طرح گسترش بیمارستان نیز اجرایی می‌شود.  
 
وزیر بهداشت در خصوص ساخت بیمارستان در رودهن، گفت: در حال حاضر اولویت وزارت بهداشت ساخت بیمارستان جدید نیست؛ چراکه در وضعیت کنونی، ۵ هزار و ۴۰۰ پروژه نیمه تمام در سطح کشور داریم. یکی از نمونه‌های تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، بیمارستان الغدیر بومهن بود که در دولت مردمی افتتاح شد البته تا امروز در سطح کشور ۱۶ هزار تخت بیمارستانی و دو هزار مرکز بهداشتی در دولت مردمی در سطح کشور افتتاح شده و اولویت اول ما، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.  
 
عین‌اللهی از توزیع بیش از ۲۸۰ دستگاه و تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای و سنگین در دولت مردمی خبر داد و گفت: تاکنون قولی نداده‌ایم که عمل نکرده باشیم و در این مدت انواع دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن، ام‌آر‌آی، پت‌اسکن، آنژیوگرافی و شتاب‌دهنده در سطح کشور توزیع شده است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×