» قضائی » رسیدگی‌های سریع و اجرای به موقع احکام ماده ۱۰۰ انضباط شهری را به دنبال دارد
قضائی

رسیدگی‌های سریع و اجرای به موقع احکام ماده ۱۰۰ انضباط شهری را به دنبال دارد

فروردین 25, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تأکید بر اجرای سریع و قاطع تصمیمات کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری گفت: خروجی و نتیجه رسیدگی‌های سریع، تصمیمات قاطع و اجرای به موقع احکام ماده ۱۰۰ نظم و انضباط شهری را به دنبال دارد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با مسئولان قضایی و قضات عضو در کمیسیون مرتبط با قانون شهرداری‌ها بر تقویت نمایندگان حقوقی شهرداری تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه نمایندگان حقوقی شهرداری نقش مهمی در دفاع از حقوق عموم مردم دارند گفت: تقویت علمی و تجربی نمایندگان حقوقی شهرداری‌ها ضمن جلوگیری از تشکیل بسیاری از پرونده‌ها می‌تواند فرایند رسیدگی در پرونده‌های مربوطه به شهرداری‌ها را تسریع کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری پرداخت و ضمن تأکید بر اجرای سریع و قاطع تصمیمات کمیسیون گفت: خروجی و نتیجه رسیدگی‌های سریع، تصمیمات قاطع و اجرای به موقع احکام ماده ۱۰۰ نظم و انضباط شهری را به دنبال دارد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی به رویکرد پژوهشی به منظور اصلاح فرایند‌ها با هدف کاهش پرونده‌های ماده ۱۰۰ اشاره کرد و افزود: باید به نحوی مدیریت ساخت و ساز‌ها انجام گیرد که نیازی برای تشکیل پرونده در کمیسیون ماده صد نباشد.

رئیس کل دادگستری استان فارس از بررسی تخصصی پیشنهاد تجمیع کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ خبر داد و خاطرنشان کرد: هرگونه تحولی که بتواند منجر به تسهیل ارائه خدمات و کاهش پرونده‌ها می‌شود در دستور کار قرار خواهیم داد.

اجرای به موقع آرا کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری، تقویت نمایندگان حقوقی شهرداری‌ها و اصلاح فرایند‌های در راستای کاهش پرونده‌های ماده صد از جمله تأکیدات رئیس کل دادگستری استان فارس در نشست هم اندیشی مسئولان قضایی استان و اعضای شورای شهر شیراز بود.

 در این همایش که نمایندگان وزارت کشور در کمیسیون‌های ماده صد شهرداری نیز حضور داشتند شهردار کلان شهر شیراز، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و معاون عمرانی استاندار به ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله مدیریت شهری و پیشنهاداتی در خصوص رسیدگی‌های تخصصی در کمیسیون‌های شبه قضایی مربوط به قانون شهرداری‌ها پرداختند.

انتهای پیام/ 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×