» قضائی » رئیس کل دادگستری استان کرمان از کارخانه آلومینیوم هزار که با حمایت دادگستری به چرخه تولید بازگشته بازدید کرد
قضائی

رئیس کل دادگستری استان کرمان از کارخانه آلومینیوم هزار که با حمایت دادگستری به چرخه تولید بازگشته بازدید کرد

تیر 10, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: امروز بازدیدی از مجتمع آلومینیوم هزار انجام شد که از ظرفیت های‌مهم استان است و در سال‌های گذشته دچار ورشکستگی شده بود.

خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در بازدید از مجتمع آلومینیوم هزار اظهار کرد: کارخانه آلومینیوم‌هزار تا مرحله مزایده پیش رفته بود که به تعطیلی کامل برسد و سهامداران و طلبکاران آن در صدد بودند که پیچ و مهره‌های آن را باز و به خارج از استان منتقل کنند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که کارخانه آلومینیوم هزار در واقع یک ظرفیت بسیار بزرگ بود که داشت از استان خارج می‌شد، ادامه داد: بعد از آنکه ما در دستگاه قضایی متوجه این موضوع شدیم، پرونده ورشکستگی آن را به مرکز استان منتقل کردیم و در اداره امور تصفیه ورشکستگی استان با مدیریت یکی از معاونین دادگستری مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: امروز نه تنها یک پیچ و مهره از این کارخانه باز نشده و از چرخه تولید خارج نشده است بلکه این واحد در چرخه تولید قرار دارد و روزانه میزان ۵۰ میلیون تن مصرف شمش آلومینیوم دارد و آن را به انواع محصولاتی تبدیل می‌کند که در صنایع غذایی، صنایع دارویی، ماشین سازی و سایر صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند و علاوه بر تامین نیاز کشور، ماهانه حدود ۲۰۰ تن محصولات این کارخانه به کشور‌های حوزه خلیج فارس و سایر کشور‌ها صادر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی تاکید کرد: کارخانه آلومینیوم‌هزار یک ظرفیت بسیار خوبی است که با مدیریت مستقیم قوه قضاییه در حال فعالیت است و علاوه بر تولید، مطالبات افراد از این کارخانه نیز در حال پرداخت است.

وی ادامه داد: کارخانه آلومینیوم‌هزار یک نمونه از اقدامات و حمایت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی است که دستگاه قضایی به صورت مستقیم آن را اداره و مشکلات آن را برطرف می‌کند و سایر واحد‌ها نیز تحت حمایت غیرمستقیم قوه قضاییه هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: کارخانه آلومینیوم‌هزار در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد حمایت قرار گرفته و ۵۰۰ نیروی آن در چهار شیفت کاری در حال کار هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی گفت: با راه اندازی این کارخانه هم تولید آن ادامه یافت و هم نیروی انسانی بیکار نشدند و نیاز‌های مهم کشور نیز تامین می‌شود.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×