» قضائی » دومین جشنواره شعر طنز عدلیه «دادخند» در استان یزد برگزار می‌شود
قضائی

دومین جشنواره شعر طنز عدلیه «دادخند» در استان یزد برگزار می‌شود

فروردین 30, 1403 0

دومین جشنواره شعر طنز قوه قضاییه با عنوان «دادخند» در استان یزد برگزار خواهد شد.

خبرگزاری میزان_ مهدی پرنیان دبیر دومین جشنواره ملی شعر طنز عدلیه «دادخند» گفت: دومین جشنواره شعر طنز قوه قضاییه در استان یزد با عنوان «دادخند» به همت دادگستری کل استان یزد و با همکاری حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد به میزبانی شهر میراث جهانی یزد برگزارخواهد شد.

وی افزود: با توجه به استقبال خوب شاعران کشور از نخستین دوره این جشنواره علی‌رغم فراخوان استانی با تصمیم شورای سیاست‌گذاری مقرر شد تا دومین جشنواره به صورت ملی برگزار شود.

پرنیان تصریح کرد: این جشنواره در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه و ایجاد زمینه‌های ارتباط بیشتر دستگاه قضایی با اقشار تأثیرگذار اجتماعی همچون هنرمندان، نویسندگان، شاعران و طنزپردازان برگزار خواهد شد.

دومین جشنواره شعر طنز عدلیه «دادخند» در استان یزد برگزار می‌شود

وی، شناخت سختی‌های کار قضایی و ایجاد دیدی واقع بینانه از تلاش‌های قوه قضاییه، تقویت ارتباط مردم با عدلیه، استفاده از ظرافت، دقت و نگاه خاص شعرا و هنرمندان برای اطلاع‌رسانی از جرایم و آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار به منظور ارائه آموزش‌های پیشگیرانه، کشف استعداد‌های ادبی در حوزه شعر طنز، تولید محتوا و خلق آثار ادبی مانا و اثرگذار در زمینه عدلیه را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

مسئول دفتر طنز حوزه هنری استان یزد با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره گفت: این رویداد ادبی در ۳ بخش عمومی با عنوان فرهنگ همراه، قضایی با عنوان قوه قوی و ویژه برگزار می‌شود.

پرنیان اظهار کرد: شاعران، طنزپردازان و علاقه‌مندان تا پایان روز ۱۹ خردادماه ۱۴۰۳ فرصت دارند آثار نثر و نظم خود را در موضوعات و قالب‌های مطرح شده در متن فراخوان به رایانامه www.adlieyazd.ir ارسال کنند.

دبیر دومین جشنواره ملی شعر طنز عدلیه «دادخند» اضافه کرد: اختتامیه این جشنواره تیر ماه سال جاری و در ایام دهه امامت و ولایت و هفته قوه قضاییه برگزار می‌شود.

دومین جشنواره شعر طنز عدلیه «دادخند» در استان یزد برگزار می‌شود

اعضای شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره شعر طنز عدلیه منصوب شدند

در مراسمی با حضور مسئولان ارشد قضایی استان و جمعی از مدیران، هنرمندان، شاعران و طنزپردازان و با حکم رئیس کل دادگستری استان یزد، اعضای شورای سیاست گذاری دومین جشنواره شعر طنز عدلیه «دادخند» منصوب شدند.

در پی این احکام احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، حسام سالکی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی یزد و مصطفی زارع زاده، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهرداری یزد به عنوان اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره ملی شعر طنز عدلیه منصوب شدند.

دادستان یزد: جشنواره شعر طنز دادخند فرصتی در جهت آگاهی‌بخشی جامعه به آسیب‌های اجتماعی است

دومین جشنواره شعر طنز عدلیه «دادخند» در استان یزد برگزار می‌شود

 محمدرضا حدادزاده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد در آیین افتتاحیه دومین جشنواره شعر طنز عدلیه تحت عنوان دادخند، ارتباط با نخبگان، فرهیختگان و هنرمندان را از تأکیدات سند تحول قوه قضاییه ذکر کرد و گفت: استفاده از هنر شعر با بُن مایه نقد و طنز، ظرفیت بی بدیل جشنواره شعر طنز عدلیه است.

وی افزود: گرچه در دستگاه قضایی، محافل فرهنگی و ادبی درون سازمانی از گذشته وجود داشته است، اما برگزاری جشنواره شعر طنز در قوه قضاییه یک اقدام بدیع و خلاقانه است که دستگاه قضایی را در معرض نوع نگاه و نگرش قشر فرهنگی و فرهیخته جامعه قرار می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری موفق اولین دوره شعر طنز عدلیه در استان یزد، تصریح کرد: آنچه در دوره اول این جشنواره به چشم آمد بیشتر نقد فرایند‌ها و عملکرد‌های عدلیه بود که انتظار است در کنار پرداختن به این بُعد، ریشه‌یابی شکل‌گیری پرونده‌ها در دستگاه قضایی و علل و عوامل فرهنگی و اجتماعی جرایم و آسیب هایی، چون اعتیاد، طلاق، زنان خیابانی، کودکان کار، چک، معاملات و درگیری‌ها نیز در تیررس قلم وزین و طناز، شعرا قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با بیان اینکه باب نقد در قوه قضاییه باز است، اظهار کرد: پرداختن به موضوعات و مسائلی که ریشه در شکل‌گیری و رشد جرایم و آسیب‌های اجتماعی دارد با زبان شعر و طنز، جامعه را نسبت به این موضوعات، حساس و آگاه می‌کند.

انتهای پیام/

 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×