» قضائی » دستگاه قضایی و ضابطین با ایجاد هرگونه ناامنی در جامعه با اقتدار برخورد خواهند کرد
قضائی

دستگاه قضایی و ضابطین با ایجاد هرگونه ناامنی در جامعه با اقتدار برخورد خواهند کرد

فروردین 30, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: هماهنگی نیروی انتظامی با دادستان‌ها و مسئولین قضایی در کلیه شهرستان‌ها منجر به بهبود عملکرد و خدمت رسانی بهتر به مردم می‌شود.

خبرگزاری میزان – سردار سلمانی فرمانده انتظامی با همراهی سایر فرماندهان فراجای استان با حضور در دادگستری با عمران علی‌محمدی رئیس کل دادگستری ایلام دیدار کرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در این دیدار ضمن عرض تسلیت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرماندهی انتظامی اظهار کرد: نیروی انتظامی در اجرای فرامین مقام معظم رهبری و خدمت به امنیت مردم موفق بوده و توطئه‌های دشمنان علیه این نیرو نیز در همین راستا قابل ارزیابی است.

وی ضمن تقدیر از همکاری فرماندهی انتظامی استان با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در جهت کاهش برخی از آسیب ها، جرایم و دعاوی اذعان کرد: در سال جاری نیز ارتقای فرهنگ صلح و سازش در اختلافات و درگیری ها، کاهش حوادث رانندگی و مقابله قاطع با سرقت باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

علی‌محمدی مقابله با مجرمین حرفه‌ای و سابقه دار و جمع آوری سلاح‌های غیر مجاز را از دیگر ماموریت‌های ترسیم شده برای ارتقای سطح امنیت در جامعه خواند و گفت: هماهنگی نیروی انتظامی با دادستان‌ها و مسئولین قضایی در کلیه شهرستان‌ها منجر به بهبود عملکرد و خدمت رسانی بهتر به مردم می‌شود.

وی بر برخورد قاطع با جرایم خاص نظیر کلاهبرداری، قاچاق سلاح و مهمات، مواد مخدر، آدم ربایی و مقابله با اراذل و اوباش تاکید کرد و گفت: دستگاه قضایی و ضابطین با ایجاد هرگونه ناامنی در جامعه با اقتدار برخورد خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری ایلام کسب رتبه اول کشوری توسط دادسرا و اجرای احکام کیفری دادگستری استان را حاصل تلاش جهادی قضات و کارمندان و همراهی و همکاری ضابطین خاص و عام خواند و افزود: تلاش می‌کنیم در سال جاری با اخوت و برادری و همکاری و هم افزایی بیش‌تر اهداف سند تحول و تعالی دستگاه قضایی را بیش از پیش عملیاتی کنیم.

سردار سلمانی فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در این جلسه مطالبی را بیان کرد.

عبدالوهاب بخشنده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در ادامه این جلسه اظها کرد: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی لازم و ملزوم یکدیگر هستند یعنی اگر اقدامی صورت می‌گیرد حاصل زحمات این دو مجموعه است که به موقع دستورات صادر و اجرا می‌شود و نیروی انتظامی به عنوان ضابط بازوی اجرایی مقام قضایی است که تعامل بسیار خوبی در این رابطه وجود دارد.

بخشنده افزود: وظیفه ذاتی نیروی انتظامی یکی حفظ نظم و امنیت و دیگری ضابط بودن یعنی نیروی آموزش دیده تحت فرمان مقام قضایی بودن است، در جرایم مشهود پلیس می‌تواند بدون اجازه مقام قضایی ورود کند.

وی گفت: با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت باید به شدت برخورد شود، فضای مجازی رصد و کنترل شود و متهمان متواری و سریع دستگیر شوند، چون هدف ما آرامش و رضایت مردم است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×