» قضائی » دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان هرمزگان برای حل مشکل ترافیک در بندر شهید رجایی
قضائی

دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان هرمزگان برای حل مشکل ترافیک در بندر شهید رجایی

خرداد 29, 1403 0

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به لزوم تسریع در خدمت‌رسانی در بندر شهید رجایی گفت: طی گزارشات واصله به دستگاه قضایی، برخی از رانندگان و فعالین اقتصادی از معطلی بیش از ۴۸ ساعت برای ورود و خروج وسایل حمل و نقل کالا به بندر شهید رجایی بندر عباس گلایه دارند.

خبرگزاری میزان – در راستای تأکیدات رئیس قوه قضاییه به رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌های ساحلی مبنی بر حضور میدانی و استمرار نظارت‌ها بر فرآیند امور در حوزه بنادر و گمرکات، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به همراه دادستان مرکز استان برای شصت و دومین بار از بندر شهید رجایی بندرعباس بازدید کرد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با حضور در نشست ستاد پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در محل سالن اجتماعات گمرک شهید رجایی بندرعباس، ضمن اخذ گزارش‌های تکمیلی از مسئولین و نمایندگان کلیه ادارات مربوطه، پس از بررسی وضعیت تمامی گروه‌های کالا‌های موجود در این مجتمع بندری، دستورات لازم را خطاب به مسئولان مربوطه صادر کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه این نشست اظهار داشت: در جریان شصت و دومین بازدید از حوزه بنادر و گمرکات استان، جلسه مفصل تحلیلی و کارشناسی برای حل مشکل ترافیک در بندر شهید رجایی بندرعباس برگزار شد که مصوبات خوبی را به همراه داشت. 

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم توقع دارند که در زمان متعارف خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند تأکید کرد: این موضوع یکی از مهم‌ترین مصادیق حقوق شهروندی است و هرگونه معطلی نامتعارف در ارائه خدمات به مردم، نقض حقوق شهروندی محسوب می‌شود. 

قهرمانی افزود: گزارشات متعددی به دستگاه قضایی استان واصل شده که در برخی موارد حاکی از معطلی‌های بیش از ۴۸ ساعت برای ورود و خروج وسایل حمل و نقل کالا به بندر شهید رجایی بندرعباس است که گلایه‌هایی را از سوی رانندگان و فعالین حوزه تجارت به همراه داشته است.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان تصریح کرد: با توجه به اهمیت مشکل به وجود آمده، دستگاه قضایی استان با ورود به موضوع، بررسی‌های خود را در این خصوص آغاز کرده و در نتیجه کارشناسی‌های دقیق انجام شده، دستورات ویژه‌ای جهت فعال شدن تمامی باسکول‌ها و درب‌های ورود و خروج مجتمع بندر شهید رجایی صادر و ابلاغ کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با این موضوع، دو مصوبه مهم توسط ستاد پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دستگاه قضایی استان هرمزگان ابلاغ شد که طی آن مقرر گردید سامانه جامع ارتباطی ویژه حوزه حمل و نقل جهت اعلام بدون واسطه گزارشات به دادستان مرکز استان راه اندازی شود تا از این طریق، مردم گلایه‌ها و شکایت‌های خود را به دستگاه قضایی اعلام کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان، تشکیل کمیته ویژه نظارت بر ترافیک در بندر شهید رجایی را مصوبه دیگر نشست ستاد پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان اعلام کرد و گفت: جلسات این کمیته هر هفته تشکیل خواهد شد و اعضای آن به صورت کارشناسی و دقیق راهکار‌های کوتاه مدت، مؤثر و اجرایی برای حل مشکل ترافیک در بندر شهید رجایی بندرعباس را ارائه خواهد داد.

گفتنی است بندر شهید رجایی بندرعباس که به عنوان بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر در عملیات کانتینری شناخته می‌شود، دارای ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار مساحت است و ۶۵ درصد از صادرات و واردات کشور از طریق آن انجام می‌شود.

انتهای پیام /



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×