» قضائی » دادگستری کرمان و دانشگاه باهنر تفاهم‌نامه علمی و آموزشی امضا کردند
قضائی

دادگستری کرمان و دانشگاه باهنر تفاهم‌نامه علمی و آموزشی امضا کردند

بهمن 17, 1402 0

رئیس دادگستری استان کرمان گفت: دانشجویان در دانشگاه با مبانی تئوری و نظری علم حقوق آشنا می‌شوند که کافی نیست و بایستی در کنار درس خواندن با حضور در محاکم دادگاه‌ها بصورت تجربی نیز کسب دانش کنند.

خبرگزاری میزان – ظهر امروز با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان و معاونین دادگستری، تفاهم نامه همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و ارتباطات مشترک فی‌مابین دادگستری کل استان کرمان و دانشگاه شهید باهنر کرمان امضا شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه و همچنین تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر همکاری مشترک مراکز علمی و دانشگاهی با قوه قضاییه تفاهم نامه‌های همکاری با مراکز علمی در دستور کار دادگستری استان کرمان قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی ظهر امروز در نشست مشترک شورای معاونین دادگستری با رئیس دانشگاه باهنر و جمعی از اساتید دانشکده حقوق و الهیات ضمن تبریک چهل وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت:با انعقاد این تفاهم نامه امکان حضور مستمر دانشجویان رشته حقوق دانشگاه شهید باهنر کرمان در محاکم قضایی شهر کرمان و نشست‌های تخصصی حقوقی در دادگستری استان کرمان (نقد آرای قضایی) فراهم شده است.

 رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: دانشجویان در دانشگاه با مبانی تئوری و نظری علم حقوق آشنا می‌شوند که کافی نیست و بایستی در کنار درس خواندن با حضور در محاکم دادگاه‌ها بصورت تجربی نیز کسب دانش کنند و پرورش یابند تا در آینده موثر‌تر بتوانند به جامعه خدمت کنند.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت دانشگاه‌ها جهت استفاده از مباحث علمی پژوهشی استفاده شود، افزود:معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با تعیین اولویت‌ها و مشکلاتی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم وجود دارد می‌تواند در انتخاب موضوعات پایان نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری با دانشکده حقوق و الهیات همکاری نماید و تحقیقات علمی دانشجویان را به سمت موضوعات مبتلابه و کاربردی جامعه سوق دهد. 

 رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه تفاهم نامه‌ها نباید بروی کاغذ بمانند، گفت:بایستی کارگروه مشترکی تشکیل شود و بر اجرای مفاد این تفاهم نامه نظارت کنند و اگر طول زمان نیاز به بازنگری و اصلاح برخی از بند‌های این تفاهم نامه بود این کار نیز انجام شود.

عدلیه کرمان آرا و احکام خود در معرض نقد عموم قرار داده است

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کرمان گفت:دستگاه قضایی استان کرمان این آمادگی را دارد آرا و احکام صادره از سوی قضات در محاکم را در معرض نقد عموم و به ویژه صاحب نظران، اندیشمندان، اساتید دانشگاه و دانشجویان علم حقوق قرار دهد.

محمدباقر اسلامی در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و ارتباطات مشترک فی‌ما‌بین دادگستری کل استان کرمان و دانشگاه شهید باهنر اظهار داشت: دادگستری استان کرمان در حال حاضر فعالیت‌های مشترک علمی، آموزشی و پژوهشی با مراکز مختلف علمی دارد و به عنوان نمونه با دانشگاه‌های آزاد اسلامی، ولی عصر (عج) رفسنجان و شهید باهنر کرمان و همچنین کانون‌های وکلا فعالیت داریم.

 رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: به منظور توسعه و تحکیم همکاری‌ها و فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی و همچنین ارتقاء سطح دانش جامعه حقوقی استان، این تفاهم نامه بین دادگستری کل استان کرمان ودانشگاه شهید باهنر کرمان منعقد گردید.

وی انجام مطالعات و پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای در قالب طرح‌های مطالعاتی، پژوهشی، برگزاری جلسات مشترک هم اندیشی حقوقی، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی علمی و تخصصی را ازجمله بند‌های این تفاهم نامه ذکر کرد و افزود:در این برنامه مشترک بدنبال فراهم نمودن زمینه‌های لازم جهت راه اندازی یا تقویت کیفی و انجام تالیفات مشترک و همچنین بهره‌مند شدن طرفین از امکانات مشترک یکدیگر از قبیل توان فکری، تجربی، آموزشی، پژوهشی، کارگاهی، فضا‌های فیزیکی، خدماتی و تحقیقاتی هستیم.

وظیفه دانشگاه؛ کادرسازی و تربیت نیروی انسانی کارآمد و علمی است

در ادامه رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه مشترک با دادگستری کرمان، گفت:دانشگاه سه رسالت خود را کادرسازی و تربیت نیروی انسانی کارآمد و علمی، مرجعیت علمی (تولید علم) و تلاش در جهت حل مسائل جامعه می‌داند.

حسین اکبری فرد در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و ارتباطات مشترک فی‌مابین دادگستری کل استان کرمان و دانشگاه شهید باهنر اظهار داشت:در بحث پیشگیری از وقوع جرم اقدامات مشترک خوبی فی‌مابین دادگستری و دانشگاه در حال انجام است و امیدواریم در آینده نزدیک کلینیک مشاوره حقوقی در دانشگاه باهنر راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×