» قضائی » حضور نیافتن در انتخابات به منزله قصور در شکرگزاری است
قضائی

حضور نیافتن در انتخابات به منزله قصور در شکرگزاری است

اسفند 14, 1402 0

رئیس دیوان عدالت اداری در مراسمتجلیل از کارکنان قضایی و اداری ساعی سال ۱۴۰۱ این مجموعه حضور نیافتن در انتخابات را به منزله قصور در شکرگزاری دانست.

خبرگزاری میزان – در پایان جلسه هیئت عمومی هشتم اسفند، مراسمی در جهت تجلیل از کارکنان قضایی و اداری ساعی سال ۱۴۰۱ دیوان عدالت اداری برگزار شد.

در این مراسم حضرت حجت الاسلام والمسلمین مظفری ضمن تبریک میلاد حضرت، ولی عصر (عج) و تقدیر از کارکنان ساعی با اشاره به چند روایت از ائمه اطهار علیه السلام جایگاه خدمتگذاری به مردم به‌ویژه در امر قضا را تشریح کرد.

مظفری در قسمتی از سخنرانی خود گفت؛ امام علی (علیه السلام) در بخشی از خطبه ۱۷۸ «نهج البلاغه» مى فرماید: به خدا سوگند هرگز ملتى که در ناز و نعمت مى زیستند نعمتشان زوال نیافت، مگر بر اثر گناهانى که مرتکب شدند زیرا خداوند هرگز به بندگانش ستم روا نمى دارد. فرصت احقاق حق، خدمت به مردم و رسیدگی به شکایت مردم بهترین نعمت الهی است که حق است به طور شایسته از این نعمت الهی استفاده و پاسداری کنیم بهترین عمل، شکرگذاری نعمت الهی است که مایع بقای نعمت می‌شود همانگونه که نظام جمهوری اسلامی یک نعمت بسیار بزرگی برای مردم و کارگزاران نظام است اگر شکر این نعمت را بجا بیاوریم خداوند قطعا موجبات بقای این نعمت گرانبها را فراهم خواهد آورد. به نوعی تکلیف است قدردان نظام جمهوری اسلامی باشیم چرا که برای این نظام خون‌ها ریخته شده، جان‌ها تقدیم شده و خون دل‌ها خورده شده است. بعد از ۱۴۰۰ سال تلاش ائمه بزرگوار و تقدیر خداوند، امروز این فرصت در اختیار ما قرار گرفته است این فرصت را ضایع نکنیم. صیانت از اصل نظام جمهوری اسلامی ایران در این برهه از زمان و با لحاظ شرایط سیاسی موجود یک تکلیف شرعی است.

مظفری با اشاره به انتخابات پیش رو گفت؛ کسانی که به عنوان منتخبین مردم انتخاب می‌شوند مکلفند در حوزه معیشت مردم آبروی نظام را حفظ کنند. در انتخاب خود دقت کنیم و اشخاصی که بتوانند دردی از مردم را درمان کنند انتخاب کنیم. مقام معظم رهبری شاخصه‌های مختلفی را برای کاندیدای انتخابات بیان کرده اند من جمله: کسی باشد که در مقابل دشمن نترسد، کسی باشد که رودربایستی نداشته باشد، کسی باشد که حرف دل مردم را بفهمد.

رئیس دیوان عدالت اداری در پایان گفت؛ هر نماینده‌ای که از سوی مردم انتخاب می‌شود در حوزه استقرار نظام سیاسی و توسعه اقتصادی دارای رای تاثیرگذار است. نمایندگان مجلس کسانی خواهند بود که با تصویب بودجه و قانون گذاری نسبت به امور سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه تصمیم گیری خواهند کرد لذا جایگاه سیاسی منتخبین، این انتخابات را از اهمیت دوچندان برخوردار می‌کند.

وی بیان کرد: در راستای اصل حمایت و حفاظت از نظام جمهوری اسلامی و طبق فرمایش حضرت امام خمینی (ره) از اوجب واجبات است که همه در انتخابات شرکت کنیم به لحاظ اینکه قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم. حضور در انتخابات از مصادیق عینی شکرگزاری از نعمت الهی است که از زوال نعمت نظام جمهوری اسلامی جلوگیری می‌کند. همه ما باید در انتخابات شرکت بکنیم در عین حال باید شرکتی آگاهانه و هوشمندانه داشته باشیم.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×