» جامعه » حسابداری پیمان راه‌اندازی شد
جامعه

حسابداری پیمان راه‌اندازی شد

بهمن 9, 1402 0

مدیرکل امور مالی و اموال شهرداری تهران از راه‌اندازی حسابداری پیمان به عنوان نقطه اتصال سامانه صورت وضعیت‌ها با سیستم حسابداری خبر داد.

خبرگزاری میزان- به گزارش روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، مهدی رضایی‌فر گفت: باتوجه به اینکه یکی از معضلات شهرداری تهران در مباحث قرارداد‌های پیمانکاری، که همواره با آن مواجه بوده مربوط به اطلاعات مالی قرارداد از زمان انعقاد تا هنگام پرداخت و تسویه بوده است؛ که در این خصوص با راه‌اندازی سامانه جامع معاملات و سامانه صورت وضعیت‌ها، بخشی از فرآیند انجام شد، ولیکن به منظور یکپارچگی سامانه‌ها و اخذ گزارشات مرتبط، زیر سیستم حسابداری پیمان به عنوان نقطه اتصال سامانه صورت وضعیت‌ها با سیستم حسابداری راه‌اندازی شد.

وی افزود: سیستم اطلاعات حسابداری پیمان به عنوان یکی از مهم‌ترین زیر مجموعه سیستم‌های مالی است، به نحویکه اطلاعات مالی گوناگونی را در اختیار استفاده کنندگان این نوع اطلاعات، به ویژه مدیران هر واحد قرار می‌دهد، این اطلاعات باید به گونه‌ای باشد تا در فرآیند تصمیم گیری مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر کل امور مالی و اموال شهرداری تهران اظهار داشت: همچنین به جهت نیاز تمامی واحد‌های شهرداری تهران به ارائه گزارشات کاملی از اطلاعات مالی قرارداد‌های هزینه‌ای، صورت وضعیت‌های ثبت شده و پرداخت‌های صورت گرفته، تغییرات اساسی در «زیر سیستم حسابداری پیمان» انجام شد و بسیاری از فرآیند‌های دستی با فرآیند‌های سیستمی جایگزین شد.

رضایی فر با اشاره به اینکه از مرحله صدور کارت پیمان تا ثبت اسناد مالی مطابق (بندج ماده ۳۳ آئین نامه مالی شهرداری ها) به صورت کاملا مکانیزه صورت می‌گیرد، تصریح کرد: با تکمیل و اصلاح فرآیند ثبت اسناد از طریق حسابداری پیمان، امکان تهیه گزارشات ایجاد بدهی و پرداخت بر اساس قرارداد ابلاغی، پیمانکار و معاونت اجرایی مربوطه و همچنین صدور سند مکانیزه مرتبط با قرارداد‌های هزینه‌ای میسر شده تا بدینوسیله حوزه مالی گامی موثر در زمینه اصلاح فرآیندها، شفاف سازی، تسهیل و تسریع در فرآیند رسیدگی و ممیزی اسناد و در نهایت مدیریت بدهی‌ها بردارد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×