امروز : سه شنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۴
- واکنش های جهانی به تحقیر زلنسکی در کاخ سفید
- ورود تجاوزکارانه وزیر افراطی صهیونیست به مسجد ابراهیمی در «الخلیل»
- هیچ صحبتی با طیبنیا برای وزارت اقتصاد نشده است
- ۱۵ فوتی و بیش از ۴ هزار مصدوم در حوادث چهارشنبه آخر سال
- برف و کولاک شدید در راه گیلان است
- «وسام عباسی»؛ چشم بینای مقاومت فلسطین در عملیاتهای ضد صهیونیستی
- ارتش سوریه: مقر عملیات «هیئت تحریر الشام» را منهدم کردیم
- ماجرای طلاق پرحاشیه بیک ایمان وردی و پری زرین دست
- ناترازی های انرژی محصول سیاست های غلط دولت ها تا به امروز است
جزئیات خرید تاکسیهای برقی در تهران/ تسهیلات میلیاردی با اقساط پلکانی
به گزارش اکوایران،در سالهای اخیر، نوسازی ناوگان حملونقل شهری همواره به عنوان یکی از چالشهای جدی کلانشهر تهران مطرح بوده است؛ به ویژه در حوزه کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت خدمات عمومی. پس از چندین طرح نیمهکاره برای جایگزینی خودروهای فرسوده، حالا طرح ورود تاکسیهای برقی با بستههای حمایتی مالی وارد مرحله اجرایی شده […]

به گزارش اکوایران،در سالهای اخیر، نوسازی ناوگان حملونقل شهری همواره به عنوان یکی از چالشهای جدی کلانشهر تهران مطرح بوده است؛ به ویژه در حوزه کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت خدمات عمومی. پس از چندین طرح نیمهکاره برای جایگزینی خودروهای فرسوده، حالا طرح ورود تاکسیهای برقی با بستههای حمایتی مالی وارد مرحله اجرایی شده است. به دنبال اعلام رسمی شهرداری تهران، جزئیات خرید تاکسیهای برقی و نحوه تأمین مالی آن در اختیار متقاضیان قرار گرفته و شرایطی فراهم شده که با بهرهگیری از تسهیلات بدون کارمزد، امکان تسهیل در نوسازی این ناوگان فراهم شود.
شادی مالکی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، ضمن تشریح روند واگذاری تاکسیهای برقی جدید به ایسناگفته به رانندگان متقاضی، وامی به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون تومان با کارمزد صفر درصد اعطا میشود.
او با بیان اینکه مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان نیز از محل گواهی اسقاط خودروهای فرسوده تأمین خواهد شد، افزود: «قیمت نهایی هر تاکسی برقی، بدون احتساب هزینههای جانبی مانند پلاکگذاری و بیمه، یک میلیارد و ۶۸۵ میلیون تومان تعیین شده است و مابقی مبلغ که حدود ۳۰۰ میلیون تومان میشود، باید توسط راننده پرداخت شود.»
مالکی درباره نحوه بازپرداخت این تسهیلات توضیح داد: «اقساط وام به صورت پلکانی تنظیم شده است؛ به گونهای که در سال اول، راننده باید ماهانه حدود ۱۳ میلیون تومان قسط بپردازد و در سالهای بعد، با روند افزایشی تدریجی، پرداختها ادامه خواهد داشت.»
او هدف از پلکانی بودن اقساط را کاهش فشار مالی بر رانندگان در سالهای اولیه عنوان کرد و گفت: «با این شیوه، رانندگان میتوانند با درآمد حاصل از فعالیت خود در سالهای نخست، قسطها را راحتتر پرداخت کنند و در عین حال انگیزه بیشتری برای مشارکت در طرح نوسازی داشته باشند.»
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همچنین با تأکید بر رویکرد توسعه حملونقل پاک افزود: «استفاده از تاکسیهای برقی، علاوه بر کاهش محسوس آلایندهها در هوای تهران، باعث ارتقاء استانداردهای خدمات شهری خواهد شد. امیدواریم با حمایتهای در نظر گرفته شده، استقبال مناسبی از سوی رانندگان صورت گیرد.»
طرح توسعه تاکسیهای برقی در تهران در حالی آغاز شده که پیش از این، برخی پروژههای نوسازی به دلیل مشکلات مالی یا عدم هماهنگی دستگاههای اجرایی به سرانجام نرسیده بودند.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.