» قضائی » ثبت معاملات در بستر اسناد رسمی آرامش ذهنی را به طرفین معامله می‌دهد
قضائی

ثبت معاملات در بستر اسناد رسمی آرامش ذهنی را به طرفین معامله می‌دهد

تیر 10, 1403 0

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت امر خطیر ثبت رسمی معاملات اظهار داشت: جامعه سران دفاتر و دفتر یاران با تنظیم اسناد رسمی آرامش خاطری برای شهروندان ایجاد می‌کنند.

خبرگزاری میزان – عصر روز چهارشنبه ۶ تیر ماه همایش سردفتران و دفتر یاران آذربایجان غربی به مناسبت هفته قوه قضائیه با حضور عتباتی رئیس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، یکی از نمایندگان ارومیه در مجلس و تعدادی از مدیران دستگاه قضایی استان در سالن جلسات کانون سردفتران و دفتر یاران برگزار شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این همایش گفت: امروز به مناسبت هفته قوه قضاییه توفیقی شد که در خدمت عضوی از خانواده خدوم و زحمتکش دستگاه قضایی یعنی کاتبان بالعدل باشیم.

عتباتی با اشاره به اهمیت امر خطیر ثبت رسمی معاملات اظهار داشت: در قانون مجازات اسلامی جرایمی که در حوزه جعل و استفاده از اسناد مجعول صورت می‌گیرد در ذیل جرایم علیه امنیت و آسایش عمومی بحث می‌شود چراکه این جرایم آرامش ذهنی افراد را برهم می‌زنند و در مقابل جامعه سران دفاتر و دفتر یاران با تنظیم اسناد رسمی آرامش خاطری برای شهروندان ایجاد می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه نزدیک به یک سوم ورودی‌ها به دستگاه قضایی مستقیم و غیرمستقیم به موضوعات و جرایم در حوزه اموال غیرمنقول مربوط می‌شوند اظهار داشت: با تصویب و اجرایی شدن قانون الزام معاملات غیر منقول در بستر اسناد رسمی نه تنها فرصت شغلی خوبی برای دفاتر اسناد رسمی ایجاد می‌کند بلکه زمانی که معاملات در بستر اسناد رسمی صورت می‌پذیرند شهروندان دغدغه ذهنی نخواهند داشت و همچنین این الزامات تا حد بسیار زیادی از جرایم و تخلفات در این حوزه پیشگیری می‌کند.

عتباتی در پایان به انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو نیز پرداخت و گفت که در انتخابات دو اصل باید مورد توجه قرار گیرد اول حضور حداکثری در این امر مهم که بیانگر نقش آفرینی تک تک مردم در تعیین سرنوشت خود است و دیگری تبیین اهمیت و فرصت شرکت در انتخابات است.

شایان مهر مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان به عنوان یکی از سخنرانان این همایش با اشاره به قانون الزام به ثبت اسناد رسمی معاملات اموال غیر منقول، اجرایی شدن این قانون را مایه برکات و پیشگیری از تخلفات و جرایم در معاملات اموال غیر منقول خواند.

در ابتدای این همایش نیز عادل رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران ضمن خوشامدگویی، به بیان مشکلات و خواسته‌های سران دفاتر پرداخت و خواستار مساعدت رئیس کل دادگستری استان در رفع این مشکلات شد.

لازم به ذکر است در پایان این همایش با حضور عتباتی رئیس کل دادگستری استان و مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از سردفتران و دفتر یاران برتر استان تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×