» قضائی » تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در هرمزگان/ تاکنون هیچ تخلفی در استان گزارش نشده است
قضائی

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در هرمزگان/ تاکنون هیچ تخلفی در استان گزارش نشده است

اسفند 9, 1402 0

رئیس کل دادگستری هرمزگان از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان هرمزگان خبر داد.

خبرگزاری میزان-مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در این استان خبر داد و اظهار داشت: برای پیشگیری و بررسی تخلفات احتمالی انتخاباتی در همه حوزه‌های قضایی استان هرمزگان شعب ویژه‌ای مسئولیت رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی را عهده دار شده اند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ تخلف انتخاباتی در استان گزارش نشده است تصریح کرد: چنانچه با اوج گرفتن تبلیغات در روز‌های آینده مواردی در این خصوص مطرح شد دادگستری استان با جدیت و قاطعیت با جرایم و تخلفات انتخاباتی برخورد خواهد کرد.

قهرمانی افزود: این شعب آمادگی دارند اخبار و گزارشات جرایم و تخلفات انتخاباتی را به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی و حکم مقتضی را در این مورد صادر کنند.

وی خاطرنشان کرد: از ماه‌ها قبل مثل دوره‌های گذشته، دادگستری نیز با همراهی دولت نقش فعالی در این خصوص ایفا نموده است و در این راستا با تشکیل ستاد‌های پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی هم در حوزه آموزش و صیانت و پیشگیری فعالیت می‌کند و جلسات متعددی در این مورد برگزار شده و به محوریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اقدامات متنوعی صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان به صورت میدانی در جهت صیانت از قانون و تأمین امنیت و سلامت انتخابات اقدام می‌کنند و ضابطان قضایی از جمله اداره اطلاعات، فراجا، سازمان اطلاعات سپاه و پلیس فتا نیز وظایف نظارتی خود را انجام می‌دهند.

قهرمانی گفت: تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی و آموزش نامزد‌ها و آموزش عوامل نظارت از دیگر اقدامات انجام شده به منظور جلوگیری از وقوع جرایم و تخلفات مرتبط با این حوزه در استان هرمزگان بوده است.

وی یادآور شد: با هماهنگی دستگاه‌های متولی، فضای مجازی به صورت مداوم رصد می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اسرع وقت برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: اقدامات مغایر امنیت ملی، وعده خارج از اختیارات و تخریب تبلیغات دیگر نماینده‌ها از مصادیق جرایم و تخلفات تبلیغات انتخاباتی است.

وی افزود: خرید و فروش رأی، نصب بنر در مکان‌های غیر مجاز، راه اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و تخریب اموال عمومی از دیگر مصادیق تخلفات انتخاباتی است و با متخلفان برخورد می‌شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین تأکید کرد: بخش تخلفات انتخاباتی در سامانه سجام تعریف شده و مردم می‌توانند جرایم و تخلفات انتخاباتی را به سامانه سجام (آدرس اینترنتی Sajam.scpd.ir) گزارش دهند تا فوری به آن‌ها رسیدگی شود.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اینکه همه‌ی کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، ایجاد شور و شوق انتخاباتی و تأمین سلامت انتخابات را از جمله مؤلفه‌های مورد تأکید رهبر معظم انقلاب برشمرد و برضرورت اتخاذ تدابیر مناسب و بسیج تمامی امکانات به منظور تحقق مطالبات به حق ایشان تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان انتخابات پیش رو را عید سیاسی اجتماعی مردم ایران عنوان کرد وضمن دعوت از عموم مردم برای حضور گسترده و پرشور در انتخابات، از کاندیدا‌ها و طرفدارانشان خواست با تبعیت از قانون، زمینه را برای برگزاری انتخاباتی سالم و با حضور پرشور و حداکثری مردم فراهم سازند.

انتهای پیام /



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×