» قضائی » بیش از ۹ هزار فقره سند مالکیت حدنگار به متولیان استان قم تحویل داده شد
قضائی

بیش از ۹ هزار فقره سند مالکیت حدنگار به متولیان استان قم تحویل داده شد

بهمن 15, 1402 0

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درسفر به استان قم، گفت: در راستای قانون جهش تولید مسکن، در مجموع ۹ هزار و ۴۱۱ فقره سند مالکیت حدنگار صادر که به متولیان استان تحویل شد.

خبرگزاری میزان – بابایی، معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در یکصدوششمین سفر استانی به استان قم سفر کرد و در آیین تحویل صدور اسناد رسمی چند دستگاه اجرایی و خدمت‌رسان که با حضور استاندار و رئیس کل دادگستری استان، برگزار شد، گفت: استان قم از استان‌های پیشرو در حدنگاری و صدور اسناد مالکیت دستگاه‌های خدمت‌رسان است، صدور اسناد مالکیت بیش از ۶۵ درصد از اراضی زراعی و حدنگاری صددرصدی اراضی ملی از نتایج تلاش شبانه‌روزی مجموعه ثبت استان است.

وی افزود: در راستای قانون جهش تولید مسکن، در مجموع ۹ هزار و ۴۱۱ فقره سند مالکیت حدنگار صادر که امروز به متولیان استان تحویل شد.

بابایی با تاکید بر حدنگاری تمام لایه‌های سرزمینی کشور، عنوان کرد: بیش از ۹۹ درصد، معادل ۱۳۴ میلیون هکتار از اراضی ملی و پهنه‌های طبیعی کشور و ۴۵ درصد از اراضی کشاورزی، ۸۰ درصد از عرصه‌های موقوفه کشور حدنگاری و سنددار شده اند که این حجم از حدنگاری و صدور اسناد رسمی سبب کاهش زمین‌خواری و تجاوز به حریم رودخانه‌ها شده است.

وی با اشاره به رویه تاخیر و عقب‌ماندگی در صدور اسناد طی دهه‌های گذشته، گفت: از زمان آغاز دولت سیزدهم شاهد تحول جدی در تثبیت و صدور اسناد مالکیت اراضی کشور در تمام پهنه‌ها هستیم. مشکل تثبیت مالکیت همچنان در تمام استان‌های کشور احساس می‌شود و علی‌رغم صدور حجم قابل توجهی از اسناد مالکیت در کشور تا رفع عقب ماندگی‌های ادواری فاصله زیادی وجود دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم: صدور اسناد مالکیت بیش از ۸ هزار واحد شهر قنوات قم

جوانی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم ضمن ارائه گزارش عملکرد استان نیز، گفت: در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن سند ۸ هزار و ۲۰۰ واحد شهر قنوات قم در طرح نهضت ملی مسکن به صورت رسمی صادر شد.

وی بیان کرد: همچنین صدور ۷۵۰ فقره سند مالکیت حدنگار روستای طایقان قم در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن و قانون الحاق و ساماندهی، صدور اسناد مالکیت کاداستری ۴ هزار قطعه باقیمانده روستای طایقان در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تا اواسط هفته آینده، از دیگر اقدامات این اداره کل بوده که تا قبل از صدور این اسناد ۱۰۰ درصد برنامه عملیاتی تکلیفی ابلاغی در سال جاری در راستای قانون الحاق انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به صدور ۱۶۰ فقره سند مالکیت کاداستری مربوط به موقوفات باقی‌مانده استان قم در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن و قانون الحاق و ساماندهی، گفت: تا قبل از صدور این اسناد عملکرد استان درباره صدور اسناد مالکیت وقفی در سال جاری ۳۴۶ درصد رشد داشته و به عنوان یکی از استان‌های ممتاز بوده که بناست تا پایان سال اسناد مالکیت حدنگاری باقی‌مانده اسناد منفعتی نیز صادر شود.

همچنین در این آیین، هزار و ۲۰۰ سند املاک شهرداری، به همراه ۱۶۰ سند موقوفه و ۲۰ سند آستان مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) به متولیان امر تحویل شد.

رئیس کل دادگستری قم نیز با اشاره به اقدامات جهادی در صدور اسناد رسمی قم، بیان کرد: دستگاه‌های قضایی این استان باید با روحیه جهادی در راستای حل مشکلات مردم اقدام کنند.

حجت‌الاسلام علی مظفری، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات و درخواست‌های عمومی بدون ارجاع به دادگستری قابل حل شدن است و مدیران باید از ظرفیت‌های قانونی در حل مسائل مردم استفاده کنند.

مظفری یادآور شد: طی سال‌های اخیر تلاش‌شده در قم رویه‌ای در پیش گرفته شود تا درخواست‌های عمومی در داخل دستگا‌های اجرایی و خدمات رسان بدون ارجاع به دادگستری دنبال شود.

رئیس کل دادگستری استان قم، اظهار کرد: اقدامات و فعالیت‌های اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قم به‌صورت جهادی در حال انجام است و طبق برآورد‌های انجام شده، عموم مردم از عملکرد این اداره کل رضایت دارند.

بازدید از پروژه ۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن کارمندان استان قم واقع در شهرک شهید سلیمانی از دیگر برنامه‌های رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر به استان قم است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×