» قضائی » بیش از ۲۶ هزار کارگر در خوزستان به کار بازگشتند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

بیش از ۲۶ هزار کارگر در خوزستان به کار بازگشتند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

فروردین 19, 1403 0

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دهقانی با تاکید بر ضرورت اجرای شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» گفت: با ورود به موقع دستگاه قضائی و به منظور جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی خوزستان، از ابتدای پارسال تا پایان اسفند ماه با حمایت‌های قضائی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان ۲۶ هزار و ۳۴۲ نفر کارگر خوزستانی به کار بازگشتند و یا از اخراج آنها جلوگیری شد.

وی با توجه به ظرفیت اقتصادی بالای خوزستان افزود: این موضوع یکی از اولویت‌های دادگستری خوزستان در سال ۱۴۰۲ بوده و ضمن رفع مشکلات حقوقی واحدهای تولیدی، از توسعه خطوط تولید این واحدها به طور جدی حمایت شد.

دهقانی ادامه داد: افزایش تولید و مهار تورم، ضمن توسعه اقتصادی کشور در کاهش نرخ بیکاری و آسیب‌های اجتماعی و جرایم نیز مؤثر است و هرچه دستگاه قضائی حمایت موثرتری از تولید داشته باشد، شاهد ارتقای امنیت و آرامش در جامعه خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری خوزستان اضافه کرد: ارتباط منظم و مستمر با فعالان بخش خصوصی به منظور اطلاع از مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی سرمایه‌گذاری و همکاری در رفع آنها، تسریع امور از مجراهای قانونی، جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و هدررفت تجهیزات این واحدها از اقداماتی است که موجب افزایش تولید و اشتغال در خوزستان خواهد شد.

دهقانی، هدف از تشکیل این ستاد را بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی و کمک به رفع موانع تولید دانست و گفت: در این مدت ۲۶۲ درخواست وارده به دبیرخانه این ستاد رسیدگی و مختومه، ۱۵۶ جلسه تشکیل و ۲۱۵ مصوبه به تصویب اعضا رسید که با اجرایی شدن آنها، مشکلات ۲۷ واحد صنعتی بررسی و مرتفع شد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×