» قضائی » برگزاری ۳۵ دادگاه علنی بر خط در استان تهران – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

برگزاری ۳۵ دادگاه علنی بر خط در استان تهران – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دی 13, 1402 0

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد شفیعی، معاون قضایی و معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان تهران همزمان با برگزاری سی و پنجمین دادگاه علنی برخط در تهران گفت: برگزاری دادگاه علنی برخط مصداق ایجاد نظارت همگانی بر دادرسی عادلانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نمادی از شفافیت در عرصه قضایی کشور است.

شفیعی تصریح کرد: با توجه به اصل ۱۶۵ قانون اساسی و همچنین در اجرای منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات ریاست قوه قضاییه، برگزاری دادگاه‌ها به صورت علنی و برخط به عنوان برنامه اجرایی ذیل اهداف سند تحول و تعالی قضایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه استانی برگزاری دادگاه علنی برخط با دستور رئیس کل دادگستری استان تهران و برنامه ریزی و هدف گذاری صورت گرفته در ستاد دادگستری برای تحقق دستورالعمل ابلاغی معاونت راهبردی قوه قضاییه گفت: در کمتر از یک ماه شاهد برگزاری حداقل ۲ دادگاه علنی به صورت برخط در هر روز کاری در پایتخت بوده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر دادگستری استان تهران با برگزاری ۳۵ دادگاه علنی برخط بیشترین دادگاه علنی را در سطح کشور برگزار کرده و قضات پایتخت نقش مهمی در الگوسازی برای برگزاری دادگاه‌های برخط در مسیر تحول و تعالی دستگاه قضایی ایفا کرده‌اند.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان تهران گفت: تا کنون بیش از ۶۰ هزار بازدید کننده از طریق نشانی‌های معرفی شده در فضای مجازی به مشاهده دادگاه‌های علنی دادگستری استان تهران به صورت برخط پرداخته اند و تلاش داریم تا با بهره‌مندی از ظرفیت معاونت راهبردی قوه قضاییه و مرکز آمار و فناوری اطلاعات ظرفیت برگزاری همزمان دادگاه‌های علنی را در پایتخت افزایش داده و امکان حضور مخاطبان و علاقمندان را نیز در این دادگاه‌ها بیشتر کنیم.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان تهران تاکید کرد: توجه و اهمیت در برگزاری دادگاه‌ها به صورت علنی و برخط بر اساس دستور علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران و با بهره‌مندی از ارشادات و تدابیر اتخاذ شده توسط قائم مقام دادگستری استان تهران در کارگروه استانی صورت پذیرفته که همراهی قضات در این مهم موجب کسب توفیقات قابل ارائه‌ای شده است.

شفیعی گفت: برگزاری دادگاه علنی برخط تحقق و اجرای اصل قانون اساسی با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و در عصر رسانه صورت می‌گیرد که استمرار و فراگیری آن می‌تواند افزایش کیفیت در رسیدگی‌ها و در نتیجه اتقان آرا را در پی داشته باشد.

دادگاه‌های علنی برخط در دادگستری استان تهران به صورت هر روزه برگزاری می‌شود و علاقمندان می‌توانند از طریق اطلاعیه‌های منتشر شده در صفحات مجازی مدیریت رسانه و روابط عمومی و یا تارنمای رسمی دادگستری به نشانی https://dadgostari-th.eadl.ir در سالن‌های مجازی برگزاری دادگاه‌های علنی برخط در پایتخت حضور یابند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×