» قضائی » باید به سمت کاهش مجازات حبس برویم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

باید به سمت کاهش مجازات حبس برویم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

بهمن 22, 1402 0

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در نخستین همایش ملی اندیشه‌های قضائی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: امروز مجازات ما حبس محور است و مطالبه ما اتخاذ راهبردی برای کاهش جمعیت کیفری و جایگزین مجازات حبس است.

محمدی با تاکید بر اینکه استفاده از جایگزین‌های عام و خاص یک مطالبه قضائی از قضات است، گفت: ما از قضات درخواست داریم در راستای فرمایشات معظم‌له و کاهش مجازات زندان از ظرفیت‌های قوانین کیفری استفاده حداقلی شود و بیشتر از تأسیسات نوین کیفری در راستای کاهش جمعیت زندانیان استفاده شود.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: باید به سمت کاهش مجازات حبس برویم اما اگر چاره‌ای نداشتیم و مجازات منتهی به زندان شد متمرکز شویم بر اقدامات اصلاحی برای بازگشت زندانی به اجتماع و باید باز اجتماعی کردن زندانیان در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: امروز باید زندان‌های ما به آموزشگاه تبدیل شوند و از اقدامات فرهنگی و آموزشی بیشتر استفاده شود.

محمدی خاطرنشان کرد: توجه به خانواده زندانیان و اقدامات حمایتی از خانواده آن‌ها در بیانات رهبری است و این نیازمند هم‌افزایی بین قوا است.

رئیس سازمان زندان‌ها با تاکید بر اینکه باید زندان‌ها به خارج از شهر منتقل شوند تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم، افزود: زندان باید تنها محلی برای نگهداری مجرمین باشد و اینکه بدهکاران مالی را در زندان نگهداری می‌کنیم نیاز به توجه است.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×