» حوادث » انهدام باند جعل اسناد ملکی در شرق تهران
حوادث

انهدام باند جعل اسناد ملکی در شرق تهران

تیر 30, 1403 0

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از شناسایی و دستگیری اعضای باند سندساز جعل اسناد ملکی در شرق تهران خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: برای معاملات به بنگاه‌های املاک معتبر و دفتر خانه‌های مجاز مراجعه کنید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ عبدالله چولکی گفت: درپی ارجاع پرونده‌هایی به پلیس آگاهی مبنی بر سندسازی املاک موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

­وی افزود: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که متهمان از حضور نداشتن مالک و خالی از سکنه بودن خانه، سوء استفاده کردند و با جازنی، جعل مدارک هویتی و اسناد مالکیتی، یک نفر را به عنوان مالک به دفترخانه اسناد رسمی معرفی کرده و موفق به فروش ملکی در شرق تهران به ارزش تقریبی ۳۰ میلیارد تومان شده اند.

­معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: در ادامه با انجام اقدامات فنی و پلیسی، ۳ نفر از متهمان اصلی دستگیر شدند که اعضای این باند در بازجویی‌های تخصصی به کار خود اعتراف کردند و پس از صدور قرار قانونی مناسب تحویل زندان شدند.

­این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: برای معاملات به بنگاه‌های املاک معتبر و دفترخانه‌های مجاز مراجعه و قبل از هر معامله حتماً اصالت اسناد را از مرکزی که آن سند را صادر کرده استعلام کنید.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×