» قضائی » انتخابات پشتوانه قدرت نظام است
قضائی

انتخابات پشتوانه قدرت نظام است

اسفند 15, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان اصفهان انتخابات را پشتوانه قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ۱۹۳ مورد گزارش تخلف به ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی دادگستری استان اصفهان وصول شده است که تعداد ۱۲۵ مورد از آن با تذکر به موقع، منجر به عدم ادامه آن تخلف شد.

خبرگزاری میزان – دهمین نشست ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی دادگستری استان اصفهان با حضور اعضاء، در دادگستری کل استان اصفهان برگزار شد، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان انتخابات را پشتوانه قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: حضور حداکثری در انتخابات، تجلی علاقه و ارادت مردم به نظام و انقلابشان است و دشمنان توان و جرأت آسیب رسانی به نظامی که رای حداکثری مردم پشتوانه‌اش است را ندارند.

وی از انسجام و همکاری نهاد‌های مسئول در برگزاری انتخابات در استان تقدیر کرد و گفت: انسجام و هماهنگی و همکاری نهاد‌های مختلف مسئول برای برگزاری انتخابات در استان در سطح بالایی قرار دارد که زحمات همه آن‌ها قابل تقدیر است.

رئیس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان در ادامه از وصول ۱۹۳ مورد گزارش تخلف به این ستاد خبر داد و تصریح کرد: از مجموع ۱۹۳ گزارش تخلف، که از سراسر استان به ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی ارسال شد؛ تعداد ۱۲۵ مورد از آن با تذکر به موقع، منجر به عدم ادامه آن تخلف شد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری افزود: ۶۸ مورد از گزارشات واصله به ستاد منجر به تشکیل پرونده در شعب ویژه و تحت نظارت مسئولان قضایی هرحوزه قضایی شد که از این تعداد، ۱۷ پرونده به جهت عدم احراز تخلف، مختومه و منتهی به صدور قرار منع تعقیب شد؛ ۵۱ پرونده در حال رسیدگی و طی مراحل قضایی است و در دو پرونده نیز کیفرخواست صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه یافته‌های ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان به صورت دقیق جهت ثبت و ضبط و بهره‌برداری در انتخابات‌های بعدی به هیئت نظارت بر انتخابات استان و سایر نهاد‌های ذیربط ارسال خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری در پایان ابراز امیدواری کرد: با انسجام و هماهنگی بین نهاد‌های نظارتی و اجرایی و رعایت قانون و اخلاق توسط داوطلبان و هواداران آنها، انتخابات پیش رو، با سلامت و پرشور برگزار شود و مجلسی در تراز گام دوم انقلاب اسلامی تشکیل گردد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×