» قضائی » انتخابات نماد مردم‌سالاری در کشور است که باید در امنیت برگزار شود
قضائی

انتخابات نماد مردم‌سالاری در کشور است که باید در امنیت برگزار شود

بهمن 17, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: عملکرد مدیران تضمین کننده سلامت انتخابات است چرا که مسئولین شاخصه حاکمیت هستند و رفتار آن‌ها و موضعی که اتخاذ می‌کنند به پای نظام نوشته می‌شود.

خبرگزاری میزان_ نشست دستگاه قضایی استان کرماشاه با مدیران و مسئولان استانی با هدف پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی مدیران برگزار و بر حضور حداکثری و برگزاری انتخابات پر شور تاکید شد.

کرمی رئیس کل دادگستری با تبریک اعیاد رجبیه و گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، همه مدیران را به رعایت اخلاق اسلامی توصیه کرد و اخلاق، شرافت، تعهد و دیانت را از اصول ماندگار خصایص انسانی بر شمرد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به ایام دهه مبارک فجر و لزوم جهاد تبیین توسط مدیران و تاکیدات مقام معظم رهبری براین موضوع یادآور شد: مسئولیت ما مسئولان در قبال دستاورد‌های انقلاب و شناساندن آن به جامعه خصوصا جوانان یک وظیفه اساسی است و بنا به فرموده مقام معظم رهبری مسئله جهاد تبیین بیش از هر زمان دیگری لازم است که متاسفانه گاهی کوتاهی‌هایی از سوی برخی مدیران در این زمینه دیده می‌شود.

وی افزود: هیچ کس منکر برخی از مشکلات نیست، اما اینکه ما کجا بوده‌ایم و اکنون کجا قرار داریم، امری است که باید بیان شود و از مظلومیت جمهوری اسلامی ایران که گاه دردمندانه است، دفاع شود و حقایق به جامعه و جوانان بازگو شوند.

کرمی در ادامه با اشاره به انتخابات در جامعه که نماد جمهوریت و مردم‌سالاری است تاکید کرد: اولین موضوع مهم و اساسی در انتخابات امنیت آن است که باید با حضور همه مسئولین محقق شود چرا که این موضوع در درجه اول به مدیران بر می‌گردد.

وی سلامت انتخابات را از دیگر موضوعات اساسی دانست و خاطر نشان کرد: عملکرد مدیران تضمین کننده سلامت انتخابات است چرا که مسئولین شاخصه حاکمیت هستند و رفتار آن‌ها و موضعی که اتخاذ می‌کنند به پای نظام نوشته می‌شود و کمترین تخلف آن‌ها به بیشترین شکل جلوه می‌کند؛ بنابراین سلامت انتخابات به رفتار مدیران مربوط می‌شود و باید شأنیت و اقتدار و صلابت نظام حفظ شود.

وی در ادامه مشارکت حداکثری در انتخابات را امری طبیعی و بدیهی دانست و به همه مسئولین تاکید کرد: با مجموعه تحت تصدی خود این امر بدیهی را محقق سازند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با پرداخت به برخی تخلفات انتخاباتی ویژه مدیران و مسئولین که مهمترین آن‌ها استفاده از بیت المال و موضع گیری له یا علیه نامزد‌ها خصوصا در ایام انتخابات است، افزود: تخلف در هر جایی اعم از مرکز استان و شهرستان‌ها توسط کارکنان یک مجموعه، مسئولیت آن بر عهده مدیر مربوطه است و امروز هدف از این نشست پیشگیری از تخلفات و جرایمی است که ممکن است توسط مدیران و مجموعه تحت تصدی ایشان اتفاق بیافتد.

کرمی تاکید کرد: شعب ویژه رسیدگی کننده در محاکم مختلف دادگستری استان اعم از دادسرا، بدوی و تجدید نظر تشکیل شده است و حتما تخلفات را رصد و رسیدگی خواهند کرد، اما جمع شده‌ایم که یادآوری کنیم تخلفی صورت نگیرد که نیازمند برخورد قضایی باشد.

رئیس کل دادگستری در پایان ابراز خرسندی کرد که در ماه آتی انتخابات پر شور و با حضور حداکثری که یاس دشمنان را به دنبال داشته باشد، برگزار کنیم.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×