» حوادث » اعزام کاروان سلامت هلال‌احمر به مناطق محروم کشور
حوادث

اعزام کاروان سلامت هلال‌احمر به مناطق محروم کشور

اسفند 5, 1402 0

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اعزام بیش از ۹۰۰ کاروان سلامت و ارائه خدمات دارویی درمانی رایگان به مردم مناطق محروم در ۱۰ ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سلیمی گفت: در ۱۰ ماه  امسال ۹۳۶ کاروان سلامت در مناطق محروم به ۱۸۰ هزار و ۶۵ نفر خدمات دارویی و درمان رایگان ارائه داده اند. 

سلیمی ادامه داد: در این مدت ۶۸۴ هزار و ۴۰۷ نفر به عضویت هلال احمر درآمده اند که در مجموع یک میلیون ۷۲ هزار و ۹۷۲ نفر عضو تاکنون از طریق سامانه هلال احمر به عضویت جمعیت هلال احمر درآمده اند.

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به اینکه درطی این مدت زمان ۱۱۲۶ قلم کالا به بانک امانات تجهیزات پزشکی اهدا شده است افزود: ۹۶ هزار و ۱۹۹ بسته معیشتی بین قشرهای نیازمند توزیع و ۳۷۱۰ سفره افطار در طرح هلال احمر برپا شده است.

وی گفت: از برنامه نذر خدمت نیز ۷۵ هزار و ۹۰۹ نفر بهره‌مند شده اند و ۹۳۶۹ بسته معیشتی در قالب نذر خدمت بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است. 

سلیمی درباره برنامه‌های این سازمان برای کمک به دانش آموزان هم تصریح کرد: ۴۷ هزار و ۷۳۲ بسته نوشت افزار در طرح ارمغان مهر بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است تا این کودکان در ابتدای مهر همانند سایر همکلاسی‌های خود از این امکانات برخوردار باشند. 

رئیس سازمان داوطلبان گفت: ۵۹ هزار و ۷۲۶ واحد خون در طرح حمایت ماندگار اهدا شده است. از طرح نیابت «بازدید و دلجویی از سالمندان» ۲۸ هزار و ۷۷۷ نفر بهره‌مند شده اند. ۶۳۹ هزار و ۶۹ نفر از خدمات ۸۰۷۲ فعالیت داوطلبی اجرا شده بهره‌مند شدند. 

وی افزود: ۴۴۵ هزار و ۹۸۳ نفر از خدمات ۳۰۷۶ پروژه داوطلبی محرومیت زدایی با مشارکت داوطلبان حقیقی برخوردار شدند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×