» قضائی » اطلاعات بیش از ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر در سامانه ساما ثبت شد
قضائی

اطلاعات بیش از ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر در سامانه ساما ثبت شد

اسفند 27, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای سال در استان کرمان و در سامانه ساما اطلاعات بیش از ۱۸ هزارو ۸۰۰ نفر ثبت شده است.

خبرگزاری میزان – حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در جلسه کنترل مجرمین حرفه‌ای با بیان اینکه باید تدابیر لازم برای ایام تعطیلات در نوروز اندیشیده شود، بیان کرد: مقامات قضایی از دادن مرخصی به محکومین جرایم خشن، سارقین و مجرمین خطرناک جلوگیری کنند و همچنین در ایام تعطیلات نوروز پلیس با تخلفات رانندگان حادثه افرین مانند سبقت و سرعت غیرمجاز برخورد قاطع کنند.

وی تصریح کرد: در پایان سال و ایام عید نوروز برخورد با خرده فروشان مواد مخدر تشدید و دستورات قاطع قضایی صادر خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: بر ضرورت مراقبت بیشتر والدین در خصوص مراسم چهارشنبه سوری تاکید کرد و گفت: به تمام مسئولان ذی ربط و دادستان‌های سراسر استان اعلام کرده ایم تدابیر لازم در خصوص حفظ امنیت و شهروندان در چهارشنبه پایان سال اندیشیده شود تا آخرین چهارشنبه سال با کمترین آسیب همراه باشد.

وی با بیان اینکه اطلاعات کارچاق‎کن‌ها، محکومین فراری و افرادی که تحت تعقیب هستند برای جلوگیری از فساد و تسهیل دادرسی در سامانه ساما ثبت می‌شود و به صورت برخط در اختیار شعب قضایی قرار داده می‎شود، افزود:از ابتدای سال در استان کرمان و در سامانه ساما اطلاعات بیش از ۱۸ هزارو ۸۰۰ نفر ثبت شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر بروزرسانی سامانه ساما تاکید کرد و گفت:این سامانه، اطلاعات مفید و کارآمدی در اختیار دستگاه قضائی استان و ظابطین قرار می‌دهد.

وی همچنین استفاده از پابند الکترونیکی جهت رصد وپایش مجرمین را موثر دانست و گفت: علی رغم مزایایی استفاده از پابند الکترونیکی و طبق دستورالعمل پابند الکترونیکی؛ متاسفانه زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم در برای استفاده حداکثری از این قابلیت در استان کرمان فراهم نشده است.

در ادامه معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان در این نشست بیان کرد: ۱۸ هزار و ۸۰۰ مورد درخواست در ساما ثبت شده است و استان کرمان رتبه دوم در کشور را دارد.

حسن سلطانی نژاد اظهار کرد: کرمان، جیرفت و زرند بیشترین مورد را در سامانه ساما ثبت کردند.

در ادامه سردار روانبخش جانشین فرماندهی فراجای استان در این نشست بیان کرد: با توجه به لزوم تامین امنیت منازل شهروندان در روز‌های عید، از مقامات قضایی درخواست داریم مرخصی به مجرمین و علی الخصوص جرائم خشن داده نشود.

گفتی است سامانه ساما (اطلاعات موثر اشخاص) برای دسترسی مراجع قضایی و رسمی به اطلاعاتی است که به موجب قانون باید در دسترسشان باشد تا در راستای تسهیل در دادرسی از این اطلاعات استفاده کنند. تسهیل در اجرای احکام، جلوگیری از نفوذ افراد کارچاق کن در فرایند دادرسی از اهداف مهم این طرح است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×