امروز : سه شنبه, ۳۱ تیر , ۱۴۰۴
- خروج قطار از ریل در ایالت داکوتای شمالی آمریکا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- رفع تصرف فوری اراضی ملی در خوزستان به ارزش بیش از ۱۴۸ میلیارد تومان
- احیا و جلوگیری از ورشکستگی ۳۱۵ واحد تولیدی با حمایتهای قضایی در استان گلستان
- رویترز: ترامپ آماده ارائه بسته تسلیحاتی ۱۰۰ میلیارد دلاری به عربستان
- با مصرف این مواد غذایی سلامتیتان را تضمین کنید
- مردم استان سمنان به «زندگی با آیهها» دعوت شدند
- سفر اژهای به عراق منجر به تعمیق روابط دو کشور میشود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- پلیس فتا به افراد جویای کار و استخدام هشدار داد
- عرضه میوه شب عید از دهم اسفندماه در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران
ادعای خضریان درباره شرکت کروز تکذیب شد/ شورای رقابت: هنوز به نتیجه نهایی نرسیدیم
به گزارش اکوایران، علی خضریان، نماینده مردم تهران در مجلس، روز گذشته اعلام کرده بود که هیئت تجدیدنظر شورای رقابت حضور کروز را غیرقانونی اعلام کرده است، اما پیگیری اکوایران از محسن بهرامی، عضو شورای رقابت حکایت از تکذیب این ادعا دارد. براساس آنچه محسن بهرامی به اکوایران، اعلام کرده است: این شورا هنوز به نتیجه […]
به گزارش اکوایران، علی خضریان، نماینده مردم تهران در مجلس، روز گذشته اعلام کرده بود که هیئت تجدیدنظر شورای رقابت حضور کروز را غیرقانونی اعلام کرده است، اما پیگیری اکوایران از محسن بهرامی، عضو شورای رقابت حکایت از تکذیب این ادعا دارد.
براساس آنچه محسن بهرامی به اکوایران، اعلام کرده است: این شورا هنوز به نتیجه نهایی نرسیده و بررسیها ادامه دارد.
هیئت تجدیدنظر شورای رقابت روز دوشنبه ۱۵ بهمن تشکیل جلسه داد تا موضوع ورود شرکت کروز به هیئتمدیره ایرانخودرو را بررسی کند. در حالی که برخی از نمایندگان مجلس پس از این جلسه اعلام کردند که تصمیمگیری درباره غیرقانونی بودن این حضور انجام شده است، محسن بهرامی، عضو شورای رقابت، در این باره به اکوایران گفت: جلسه تا پاسی از شب ادامه داشته اما هیچ تصمیم قطعی در مورد این پرونده گرفته نشده است و ادامه بررسیها به جلسه امروز موکول شده است.
بر اساس اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا سرانجام تصمیم به خصوصیسازی صنعت خودروسازی کشور گرفته است. در این راستا، نامهای از سوی این شورا به هیئت تجدیدنظر شورای رقابت ارسال شده که در آن تأکید شده فرآیند واگذاری ایرانخودرو به بخش خصوصی قطعی است.
این واگذاری قرار است طی دو مرحله انجام شود؛ در مرحله نخست، مدیریت این خودروساز واگذار میشود و در مرحله بعد، مالکیت آن با رعایت تعهدات اقتصادی و اجتماعی منتقل خواهد شد.
به این ترتیب، دولت از مدیریت مستقیم ایرانخودرو خارج شده و نقش نظارتی خود را حفظ خواهد کرد. بر اساس این تصمیم، واگذاری باید طی یک بازه زمانی حداکثر پنجساله انجام شود تا از بروز چالشهای احتمالی جلوگیری شود.
شرکت کروز از همان ابتدا نسبت به ورود به هیئتمدیره ایرانخودرو اعلام آمادگی کرد اما این اقدام با مخالفتهایی از سوی برخی نمایندگان مجلس روبهرو شد. با این حال، شورای رقابت هنوز در مورد قانونی یا غیرقانونی بودن این حضور تصمیم نهایی را نگرفته است و بررسیها همچنان ادامه دارد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.