» قضائی » اجرای تفاهم‌نامه منعقده بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و قوه قضاییه در دستور کار دادگستری اصفهان
قضائی

اجرای تفاهم‌نامه منعقده بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و قوه قضاییه در دستور کار دادگستری اصفهان

بهمن 17, 1402 0

رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: دادگستری استان، پیش از این که توافقنامه‌ای بین قوه قضاییه و بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شود با راه‌اندازی دفاتر ارائه خدمات حقوقی و قضایی به خانواده شهدا و ایثارگران در تمام حوزه‌های قضایی، در مسیر تکریم آنان گام‌های موثری برداشته، اما با ابلاغ این توافقنامه، دستگاه قضایی به شکلی جدی‌تر پیگیر اجرای مفاد آن خواهد شد.

خبرگزاری میزان- نشست هماهنگی اجرای توافقنامه منعقده بین قوه قضاییه و بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور مسئولان قضایی استان و مسئولان بنیادشهید و امور ایثارگران اصفهان در دادگستری استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسداله جعفری در این نشست با اشاره به جایگاه رفیع خانواده شهدا و ایثارگران، گفت: همانگونه که در قرآن بیان شده است: خداوند متعال اجر و پاداش ویژه‌ای برای شهدا و ایثارگران در نظر گرفته چرا که آنان از عزیزترین سرمایه یعنی جان خود در راه خدا گذشته‌اند و به همین دلیل تمام دستگاه‌ها و نهاد‌ها موظف به تکریم ایثاگران و خانواده‌های معظم آنان هستند.

وی افزود: دادگستری استان، پیش از این که توافقنامه‌ای بین قوه قضاییه و بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شود با راه‌اندازی دفاتر ارائه خدمات حقوقی و قضایی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران در تمام حوزه‌های قضایی، در مسیر تکریم آنان گام‌های موثری برداشته، اما با ابلاغ این توافقنامه، دستگاه قضایی به شکلی جدی‌تر پیگیر اجرای مفاد آن خواهد شد.

 این تفاهم نامه که به امضای رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و معاون اول قوه قضاییه رسیده، در بر دارنده اهداف زیر است: ۱-انجام حمایت‌های حقوقی و قضایی و گسترش نظام معاضدت حقوقی و قضایی از جامعه تحت پوشش بنیاد با رعایت قوانین و مقررات.

۲-ارائه خدمات حقوقی و قضایی به جامعه تحت پوشش بنیاد با رعایت کرامت ایثارگران.

۳-همکاری به منظور استفاده مناسب از ظرفیت‌های قانونی در جهت آزادی زندانیان ایثارگر جرایم غیرعمد مالی و غیرمالی به منظور مصون سازی از آسیب‌های اجتماعی خانواده شاهد و ایثارگران.

۴-اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و در راستای کاهش حجم ورودی پرونده‌های حوزه ایثارگری به محاکم قضایی با ارائه مشاوره صحیح و اصولی، تخصصی و استفاده از وکلای توانمند مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه.

۵-اولویت بخشی به فصل خصومت در دعاوی و استفاده از روش‌های جایگزین از قبیل داوری و میانجیگری در دعاوی و حل اختلاف.

۶-همکاری و مشارکت برای حمایت بیشتر از فعالیت دادگاه شاهد و دیگر شعب تخصصی مراجع قضایی و دفاتر حمایت قضایی از ایثارگران.

۷-تسهیل خدمت رسانی به قضات و کارکنان ایثارگر شاغل و بازنشسته قوه قضائیه با رعایت موازین قانونی.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین جعفری، مقرر کرد: علی نوریان، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان مسئول پیگیری اجرای مفاد این تفاهم نامه در استان اصفهان باشد.

ورود دادگستری اصفهان به نحوه واگذاری و احداث سیتی‌سنتر فولاد شهر

حقیقت و ماهیت انقلاب نورانی و الهی است

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین اسداله جعفری در نشست شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: انقلابی که امام خمینی (ره) با مدد و نصرت الهی و به پشتوانه مردم که هم علت ایجاد و هم علت بقای این نظام مقدس هستند، پیروز شد، در طی مسیر با طرح‌ها و نقشه‌های شیطانی متعدد مواجه شده که اگر دو نعمت ولایت و بصیرت و وفاداری امت نبود، ممکن بود در هر یک از پیچ‌های خطرناک در این مسیر، دچار چالش‌های جدی شود.

وی خطاب به مسؤولان ادامه داد: از تمامی امکانات برای هر چه با شکوهتر برگزار شدن مراسم دهه فجر استفاده کنید که فراموش شدن و کوچک جلوه دادن ایام الله از نقشه‌ها و خواست دشمن است.

رئیس کل دادگستری اصفهان افزود: حقیقت و ماهیت انقلاب نورانی و الهی است و گاهی عملکرد ما به گونه‌ای است که ممکن است ضعف در عملکرد مدیران به اصل انقلاب نسبت داده شود که این باید تبیین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به اجرای طرح ده شب ده مسجد از سوی دستگاه قضایی استان در راستای تبیین دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایام الله دهه فجر در حوزه‌های قضایی و دیدار چهره به چهره با عموم مردم، تصریح کرد: هر کسی در هر حدی که توان دارد در مسیر جهاد تبیین نقش خود را ایفا کند چرا که هیچ کس منکر مشکلات و معضلات موجود نیست؛ نظام هم با این معضلات و تخلفات رخ داده برخورد کرده و نسبت به آن بی تفاوت نبوده و ضرورت دارد این اقدامات مقابله‌ای نیز اطلاع رسانی و تبیین شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انجام ۱۵ مورد تخلف مبنی بر انجام تبلیغات زودرس توسط داوطلبان افزود: هر چه به زمان انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم با حجم بیشتر تبلیغات زودرس روبه رو خواهیم شد و باید مسئولان ضمن رصد مستمر و به موقع، گزارش تخلفات را جهت تذکر به داوطلبان متخلف، ارسال کنند چنان که ۱۵ مورد تخلف انتخاباتی مبنی بر انجام تبلیغات زودرس توسط داوطلبان سبب شد تا آنان ضمن دعوت به مراجع قانونی، تذکرات لازم را دریافت کنند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان همچنین از ارجاع یازده مورد تخلف انتخاباتی دیگر به شعب ویژه دادسرا خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری تصریح کرد: در این خصوص دستگاه قضایی استان با هدف پاسداری از قانون و به تشخیص اعضای کمیته بررسی و نظارت نسبت به اعلان تذکر و تشکیل پرونده قضایی اقدام خواهد کرد.

وی همچنین بر برخورد مبتنی بر قانون و عدم برخورد سلیقه‌ای مجریان انتخابات در استان با داوطلبان تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از داوطلبان و حامیان آن‌ها خواست با رعایت قانون و احترام به حقوق دیگر داوطلبان از انجام تخلفات انتخاباتی از جمله انجام هزینه‌های نامتعارف، راه اندازی کارناوال، انجام تجمعات غیرقانونی، تخریب دیگر داوطلبان در فضای مجازی و حقیقی خودداری کنند.

 برقراری ارتباط برخط با برخی شهرستان‌ها و بحث و تبادل نظر در جهت رفع مشکلات احتمالی برگزاری انتخابات در این شهرستان‌ها بخش دیگری از نشست شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/ 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×