» قضائی » آیین تحلیف ۷۰ نفر از کارآموزان مرکز وکلای قوه قضاییه استان کرمان برگزار شد
قضائی

آیین تحلیف ۷۰ نفر از کارآموزان مرکز وکلای قوه قضاییه استان کرمان برگزار شد

خرداد 25, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان کرمان در آیین تحلیف ۷۰ وکیل در استان گفت: وکلا به عنوان بخش مهمی از جامعه دستگاه قضایی در تحقق عدالت نقش بسزایی دارند.

خبرگزاری میزان – با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان و جمعی از مقامات قضایی استان و رئیس اداره آموزش و پژوهش مرکز وکلای قوه قضاییه کشور آیین تحلیف ۷۰ نفر از کارآموزان مرکز وکلای قوه قضاییه استان کرمان در محل تالار برق کرمان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در این آیین گفت: وکلا به عنوان بخش مهمی از جامعه دستگاه قضایی در تحقق عدالت نقش بسزایی دارند و عدالت بدون استفاده از قانون، ابزار‌های حقوقی و علی الخصوص وکلا محقق نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در مراسم تحلیف کارآموزان مرکز وکلای قوه قضاییه استان کرمان، ضمن تبریک به پذیرفته شدگان وکالت، اظهار کرد: برای اینکه قاضی بتواند حکم عادلانه در پرونده صادر کند به قانون رجوع می‌کند و حضور وکیل در پرونده در تحقق عدالت بسیار تاثیر گذار است.

وی خطاب به وکلایی که در این مراسم سوگندنامه یاد کردند، گفت: فلسفه تحلیف و سوگند این است که خداوند متعال را شاهد عهد و پیمانی که با او بستید، ببینید و این عهد و پیمان برای شما تعهد می‌آورد.

وی افزود: وکلا با این سوگندنامه با خداوند، با مردم و با شرف و وجدان خود عهد و پیمان می‌بندد و توصیه می‌شود تحت هیچ شرایطی این سوگندنامه را زیرپا نگذارند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×