» حوادث » آیا بیلبوردهای سطح‌ شهر حادثه‌ساز می‌شوند؟/ تبلیغات به قیمت جان
حوادث

آیا بیلبوردهای سطح‌ شهر حادثه‌ساز می‌شوند؟/ تبلیغات به قیمت جان

اسفند 9, 1402 0

سرهنگ احسان مؤمنی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ۵۱ درصد علل تصادفات شهر تهران به عدم توجه به جلو حین رانندگی بر می گردد.

او ادامه داد: این موضوع عدم توجه علل مختلفی دارد؛ اعم از عدم تمرکز و بی دقتی راننده، خوردن و آشامیدن، استفاده از تلفن همراه و هر چیزی که موجب سلب حواس راننده شود.

مومنی گفت: از آن ۵۱ درصد یکی از موارد تاثیر گذار در تصادفات دیدن مناظر اعم از بیلبوردها و غیره است به همین دلیل از نصاب های این تابلوها تقاضاهایی داریم.

او در ادامه بیان کرد: این بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی باید در مکان های مناسبی تعبیه شوند. خصوصا در محورهای بزرگراهی جاهایی نصب شوند که باعث وقوع حادثه و تصادفات نشوند. جملات تبلیغاتی خیلی کوتاه و مختصر باشد تا راننده مجبور نشود که طولانی مدت مشاهده‌ کند و حواسش پرت شود.

مومنی گفت: این تابلوها باید طوری تعبیه شوند که در کوتاه ترین مدت راننده بتواند متوجه حق مطلب شود و حادثه ای رخ ندهد.

او بیان کرد: هر وسیله نقلیه اعم از موتور، خودرو سواری و غیره می توانند با بی توجهی راننده به جلو موجب مرگ افراد و ایجاد صدمات و خسارات به خودروها شوند. گاهی اوقات این حواس پرتی ها در حین رانندگی تصادفات زنجیره ای خطرناکی را در اتوبان های تهران ایجاد کرده اند. 

مومنی گفت:باید  از رنگ های مناسبی استفاده شود که خطا دید ایجاد نکند و در عین عمیق بودن دارای کوتاه ترین مفاهیم باشد. برخی شرکت ها از چراغ ها و نورهایی برای تبلیغات خود استفاده می کنند که موجب از بین رفتن دید کافی در حین رانندگی می شوند که اگر نکات لازمه را رعایت نکنند آن شرکت مدنظر توبیخ و جریمه خواهد شد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×