» قضائی » آغاز مجدد فعالیت شعبه حل اختلاف اتاق بازرگانی استان یزد
قضائی

آغاز مجدد فعالیت شعبه حل اختلاف اتاق بازرگانی استان یزد

بهمن 17, 1402 0

رئیس اداره حل اختلاف استان یزد گفت: شعبه ۳۶ حل اختلاف استان پس از مدتی تعطیلی مجدد فعالیت خود را در اتاق بازرگانی استان از سر خواهد گرفت.

خبرگزاری میزان – علیرضا حسین بیگی در حاشیه جلسه ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست‌های قوه قضائیه تقویت شورا‌های حل اختلاف تخصصی را از برنامه‌های مهم این شورا اعلام کرد و گفت: شعبه ۳۶ شورای حل اختلاف استان پس از مدتی تعطیلی فعالیت مجدد خود را با اعضای جدید در اتاق بازرگانی آغاز خواهد کرد.

وی افزود: این شورا به پرونده‌های تجاری ورود و به دور از فضای قضایی از طریق ظرفیت شورا حل اختلاف یا کانون داوری نسبت به فصل خصومت اقدام می‌کند.

حسین بیگی اظهار داشت: در بحث صنعت و تجارت تجربه کاری در بحث رسیدگی پرونده بسیارمهم است به گونه‌ای که تاریخچه شکل‌گیری یک صنعت، عوامل موثر در یک تولید و سرعت و دقت با توجه به شرایط اقتصادی می‌تواند در رای یک پرونده بسیار اثرگذار باشد.

وی افزود: از سوی دیگر در حوزه‌های تخصصی با توجه به لزوم حضور افراد با تخصص و تجربه، در قانون جدید شورا‌های حل اختلاف صراحتا به تشکیل شورا‌های تخصصی اشاره شده است.

رئیس اداره حل اختلاف استان یزد اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی در قانون شکل‌گیری اتاق‌های بازرگانی صراحتا به آن اشاره شده بحث داوری و رفع خصومت و ایجاد سازش است که باید از آن در استان‌ها بهره برد.

وی با اشاره به عملکرد خوب شورای حل اختلاف شهرک صنعتی جهان آباد میبد گفت: در ۸۰ درصد دعاوی ارجاعی به این شورا اعم از حقوقی و کیفری شاهد حل و فصل خصومت بوده‌ایم که این قابل تقدیر است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×