» قضائی » آزمون فوق العاده وکالت سال۱۴۰۲ امروز در سراسر کشور برگزار شد 
قضائی

آزمون فوق العاده وکالت سال۱۴۰۲ امروز در سراسر کشور برگزار شد 

اسفند 21, 1402 0

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه امروز از فرآیند برگزاری آزمون فوق العاده وکالت بازدید کرد.

خبرگزاری میزان – آزمون فوق العاده وکالت سال ۱۴۰۲ امروز جمعه  ۱۸اسفند برگزار شد. 

عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با حضور در دانشگاه امام صادق (ع) از فرآیند برگزاری آزمون سراسری وکلا بازدید کرد.

عبدلیان پور تعداد شرکت کنندگان در این آزمون را ۱۱۳ هزار نفر عنوان کرد که ۵۳ هزارنفر را بانوان و ۶۰ هزار نفر را آقایان تشکیل می‌دادند.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: امروز ۱۸ اسفند آزمون دوم وکلا را برگزار کردیم. متاسفانه شرایطی بر آزمون اول ما در مرداد ماه امسال حاکم شد که ما را مکلف به برگزاری این آزمون مجدد کرد.

عبدلیان پور بیان کرد: ما براساس قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار می‌بایست سالی یک آزمون برگزار کنیم ولی با توجه به مشکلاتی که در برخی از استان‌های جنوبی کشور به علت شرایط حاکم بر آب هوا پیش آمد؛ به سبب گرمای بیش از حد هوا و پروتکل‌هایی که وزارت نیرو تعیین کرده بود و درشرایطی که مدیریت انرژی اعمال می‌شد، بسیاری از سیستم‌های سرمایشی کار نمی‌کرد و در برخی استان‌ها کار به حضور نیرو‌های اورژانس کشید و برخی از داوطلبین شرایط جسمانی بدی پیدا کردند و مجبور به ترک جلسه با کمک اروژانس شدند.

وی ادامه داد: لذا دربرخی استان‌ها برای بسیاری از داوطلبین فرآیند برگزاری آزمون با شرایط مناسبی به پایان نرسید. به همین منظور، رایزنی‌های فشرده با هیئت نظارت قوه قضاییه و رئیس سنجش آموزش کشور و مدیران سازمان جلسات متعددی برگزار شد و ماحصل این جلسات به این ختم شد که امسال باید یک آزمون دیگر برگزار می‌کردیم تا حق این عزیزانی که آزمون را ناتمام گذارده بودند، ضایع و زایل نشود.

عبدلیان پور درمورد مبنای پذیرش در این آزمون بیان داشت: این آزمون که در سراسر کشور برگزار می‌شود برمبنای یک درصد از ۷۰ درصد ملی محاسبه می‌شود و اینطور نیست که این یک درصد به صورت استانی اعمال شود.

وی گفت: خداوند را شاکریم که این آزمون را با موفقیت برگزار کردیم و در بازدیدی که از فرآیند آزمون در دانشگاه امام صادق (ع) داشتیم، توانستیم آن مواردی که مدنظر بود را رقم بزنیم و تجربه‌ای ارزشمند را برای برگزاری آزمون‌های بعدی داشته باشیم.

گفتنی است داوطلبان تهران امروز در ۴۷ حوزه امتحانی در نقاط مختلف با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد ۲۶ حوزه مخصوص بانوان و ۲۱ حوزه برای آقایان پیش بینی شده بود تا داوطلبین در بهترین شرایط ممکن در آزمون شرکت کنند.

همچنین جهت رفاه حال داوطلبین کم توان جسمی که ۵۶ نفر آن‌ها از میان آقایان و ۲۸ نفر هم از بانوان بودند حوزه‌های خاص در نظر گرفته شد تا این گروه از داوطلبین هم با ایجاد شرایط متناسب در آزمون شرکت کنند.

 هم اکنون حدود ۷۰۰۰ وکیل و ۶۰۰۰ کارآموز وکالت در مرکز وکلای استان تهران عضو هستند و در حال فعالیت در سطح استان است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×