» جامعه » آزادی الهه محمدی و نیلوفر حامدی تا زمان صدور رای دادگاه تجدیدنظر
جامعه

آزادی الهه محمدی و نیلوفر حامدی تا زمان صدور رای دادگاه تجدیدنظر

دی 27, 1402 0

به گزارش خبرنگار گروه قضائی خبرگزاری فارس، سی‌ام مهرماه ۱۴۰۲ بود که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران رای پرونده هر دو متهم را پس از برگزاری جلسات دادگاه و تحقیقات به عمل آمده، اخذ آخرین دفاع و ملاحظه لوایح دفاعیه وکلای مدافع صادر کرد. 

براساس رای صادره،  الهه محمدی به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا، به تحمل ۶ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور ۵ سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

نیلوفر حامدی متهم دیگر پرونده نیز به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۷ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور ۵ سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

همچنین، هر ۲ متهم با توجه به اقدامات ضد امنیتی به استناد بند‌های پ، ح و ذ ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، به عنوان مجازات تکمیلی به مدت ۲ سال از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دسته‌جات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات محروم شدند.

در رای دادگاه آمده است، ایام بازداشت به استناد ماده ۲۷ قانون مجازات اسلامی کسر و محاسبه خواهد شد.
 
بر اساس این گزارش، هر دو متهم ممنوع الخروج بوده و تا زمان صدور رای دادگاه تجدیدنظر هر کدام با سپردن قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی بیرون از زندان خواهند بود.

پایان  پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *