» جامعه » آتش‌سوزی در تله‌کابین نمک‌آبرود – خبرآنلاین
جامعه

آتش‌سوزی در تله‌کابین نمک‌آبرود – خبرآنلاین

بهمن 25, 1402 0

به گزارش خبرآنلاین، مدیرکل منابع طبیعی استان مازندران منطقه نوشهر با اشاره به وقوع آتش سوزی در جنگل‌های نمک آبرود، گفت: با امداد نیروهای منابع طبیعی آتش جنگل در بین دستگاه خط یک و ۲ تله کابین این منطقه اکنون خاموش شده است.

مهرداد خزایی پول روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: نیمه شب گذشته -دوشنبه- به دلیل سهل انگاری و بی‌دقتی مسافران و گردشگران، آتش‌سوزی سطحی در بین دستگاه خط یک و ۲ تله کابین نمک آبرود رخ داد.

مدیرکل منابع طبیعی استان مازندران افزود: آتش سوزی در حد لاشه برگ‌ها و در سطح پنج هزار مترمربع بوده و به درختان آسیبی نرسیده است.

خزایی پول گفت: به دلیل شدت وزش باد و صعب العبور بودن منطقه، شاهد پراکندگی و تشدید آتش‌سوزی بودیم که با حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی شهرستان‌های چالوس، عباس آباد، کلاردشت و نیروهای شرکتی نمک آبرود، عملیات اطفاء حریق انجام شد.

وی از مسافرین و مردم خواست وقوع هرگونه آتش‌سوزی را با شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.

از هفته گذشته تاکنون چهار مورد آتش سوزی در جنگل های غرب مازندران رخ داده که تاکنون بیش از یک هکتار از عرصه در آتش سوخته است.

حوزه منابع طبیعی نوشهر ـ رویان با ۱۶۸ هزار هکتار گستره دارای ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۵ هزار هکتار مرتع است و مجموع گستره آبادی‌ها و مستثنیات آن نیز در حدود ۴۳ هزار هکتار برآورد می‌شود.

مازندران دارای ۲ حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری مرکز این استان و دیگری نیز در نوشهر غرب مازندران است.

حوزهٔ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد. شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر هستند.

۲۳۳۲۳۶



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×