» بازار » مزیت‌های پرداخت خلافی خودرو به صورت آنلاین
بازار

مزیت‌های پرداخت خلافی خودرو به صورت آنلاین

بهمن 10, 1402 0

پرداخت خلافی خودرو آنلاین این امکان را به شما می‌دهد تا در هر موقعیتی، بدون اینکه نیاز باشد هیچ‌گونه مسافتی را طی کنید یا در برنامه کاری و روزمره خود تغییری به‌ وجود بیاورید، جریمه‌های اعمال‌شده روی پلاک خودرو را تسویه کنید.

خلافی در واقع همان جریمه‌هایی هستند که به‌ دلیل عدم توجه ‌به قوانین راهنمایی و رانندگی روی پلاک خودرو اعمال می‌شوند. پرداخت این جریمه در زمان مناسب اهمیت زیادی دارد. برای اینکه دلیل این اهمیت را متوجه شویم، بهتر است انواع خلافی را بشناسیم. در ادامه این موارد را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم پس تا انتهای متن با ما همراه باشید.

انواع خلافی خودرو را بشناسیم

پیش از بررسی مزایای پرداخت خلافی خودرو آنلاین بهتر است انواع خلافی را بشناسیم. هر راننده ممکن به‌صورت مستقیم توسط پلیس راهنمایی‌ و رانندگی جریمه شود یا دوربین‌ها تخلف وی را ثبت کنند. این موارد باعث شده انواع خلافی داشته باشیم. در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

جریمه دوبرگی

هر راننده‌ای احتمال دارد که از قوانین رانندگی سرپیچی کند. در این شرایط پلیس دستور توقف خودرو را صادر خواهد کرد، اما ممکن است راننده به‌طور عمد یا غیرعمد توجهی به این دستور نداشته باشد. دراین‌صورت جریمه ۲ برگی برای شخص صادر می‌شود.

در این نوع خلافی شما باید ۲ نوع جریمه پرداخت کنید که شامل سرپیچی از قوانین و دستور پلیس است. توجه داشته باشید قبض صادرشده از دفترچه جدا نمی‌شود، اما روی پلاک خودرو اعمال خواهد شد و موظف به پرداخت آن هستید.

جریمه تسلیمی

زمانی که پلیس با دیدن تخلف راننده دستور توقف خودرو را صادر کند و فرد بدون هیچ اعتراضی ماشین را نگهدارد، مامور قبض جریمه‌ای به او می‌دهد که نهایتا تا ۶۰ روز باید پرداخت شود. در غیراین‌صورت خلافی شامل دیرکرد خواهد شد.

جریمه الصاقی

جریمه‌های الصاقی زمانی اعمال می‌شوند که راننده در ماشین حضور ندارد. قبض این خلافی معمولا زیر شیشه‌پاک‌کن خودرو قرار داده می‌شود. با توجه به دیرکردی که پس‌ از ۶۰ روز روی این نوع جریمه اعمال می‌شود بهتر است در زمان مناسب پرداخت خلافی خودرو آنلاین را انجام دهید.

جریمه‌های ثبت‌شده توسط دوربین

علاوه‌ بر جریمه‌های حضوری توسط پلیس گاهی این نیروها از طریق رصد با دوربین نیز می‌توانند جریمه‌ای روی پلاک خودرو اعمال کنند. همچنین دوربین‌های هوشمندی که در معابر مختلف نصب می‌شوند توانایی ثبت تخلف‌ها را دارند.

سقف خلافی خودرو در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

پرداخت خلافی خودرو آنلاین از آنجایی اهمیت دارد که این دولت سقفی برای تسویه مشخص کرده است. عدم توجه ‌به این سقف و پرداخت نکردن جریمه در زمان مشخص می‌تواند مشکلات زیادی برای راننده‌ها به‌وجود بیاورد.

دراین‌خصوص باید گفت سقف خلافی در سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۳ میلیون تومان رسیده است. اگر راننده‌ای پرداخت جریمه‌ها را به تعویق بیندازد با انباشت آن‌ها و دردسرهای دیگری مواجه می شود که قطعا مورد پسند هیچ‌کس نیست.

عدم پرداخت خلافی چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که رانندگان را مجاب به پرداخت خلافی خودرو آنلاین در کوتاه‌ترین زمان می‌کند مشکلات و دردسرهایی است که عدم توجه‌ به این موضوع به‌ وجود می‌آورد.

درصورتی‌که میزان جرایم شما از سقف خلافی عبور کند هر لحظه ممکن است توسط پلیس راهنمایی و رانندگی شناسایی شوید و در این شرایط خودروی شما به پارکینگ منتقل خواهد شد تا زمانی که تسویه را انجام دهید.

از طرف دیگر برخی جریمه‌ها مانند تسلیمی در صورت عدم پرداخت به‌موقع شامل دیرکرد می شوند. در واقع راننده تنها ۶۰ روز زمان دارد تا خلافی را پرداخت کند، در غیر این‌صورت مبلغ ۲ برابر خواهد شد.

روش‌های پرداخت خلافی خودرو

حال که می‌دانیم عدم توجه به پرداخت خلافی چه مشکلاتی به‌ وجود می‌آورد بهتر است با روش‌هایی که برای این منظور وجود دارد نیز آشنا شوید تا با درنظرگرفتن موقعیت خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. این موارد را در ادامه معرفی می‌کنیم.

پرداخت خلافی با مراجعه حضوری

مراجعه حضوری در گذشته تنها روشی بود که راننده‌ها ازطریق آن می‌توانستند برای استعلام و پرداخت خلافی مراجعه کنند. این مورد گاهی باعث فراموشی افراد می‌شد که نتیجه‌ای جز جریمه به‌ همراه نداشت.

از طرف‌دیگر گاهی دغدغه‌های زندگی و مشغله‌های کاری این امکان را نمی‌دهند که افراد در زمانی خاص تنها برای تسویه خلافی به مراکز مربوط مراجعه کنند. این شرایط باعث انباشته‌شدن جریمه‌ها و رسیدن آن‌ها به سقف مبلغ می‌شود.

مراجعه حضوری به مراکز مربوط به‌دلیل شلوغی این دفاتر باعث اتلاف وقت افراد نیز خواهد شد. این موارد را می‌توان از عیب‌های روش حضوری و محبوبیت یافتن پرداخت خلافی خودرو آنلاین دانست.

استعلام خلافی با کد USSD

کدهای USSD از طریق موبایل‌های هوشمند و غیرهوشمند قابل استفاده هستند. البته با کمک این کد تنها می‌توانید از میزان خلافی استعلام بگیرید و تسویه در این روش امکان‌پذیر نیست.

پرداخت از طریق سایت راهور

سایت راهور را می‌توان یکی از روش‌های اساسی برای پرداخت خلافی خودرو آنلاین دانست. در این روش لازم است ابتدا با وارد کردن اطلاعات هویتی خود در سامانه سخا، در آن سایت ثبت‌نام کنید.

پرداخت خلافی از طریق خودپرداز

این راهکار نیز نیاز به مراجعه حضوری و همچنین در دست داشتن قبض جریمه دارد. البته اگر شناسه پرداخت و شناسه قبض را داشته باشید، باز هم امکان تسویه با کمک کارت شتاب برای شما فراهم می‌شود.

پرداخت خلافی خودرو با سامانه پیامک

یکی دیگر از روش‌های موجود برای پرداخت خلافی استفاده از سامانه پیامکی است. برای این منظور باید رقم بارکد یا کد VIN را به سامانه ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنید تا پس‌از دریافت استعلام، امکان تسویه برای شما فراهم شود.

پرداخت خلافی خودرو آنلاین

پرداخت از طریق روش‌های آنلاین همواره محبوب‌تر از سایر گزینه‌ها است. دلیل این موضوع نیز معمولا به سهولت و سرعت بالا در انجام فرایند تسویه برمی‌گردد.

با انتخاب روش تسویه خلافی خودرو آنلاین می‌توانید در هر لحظه نسبت به میزان جریمه پلاک ماشین خود مطلع شوید. این موضوع باعث پرداخت سریع‌تر و عدم رسیدن آن به سقف مبلغ خواهد شد. ضمن اینکه در اثر فراموشی، جریمه‌ها با دیرکرد مواجه نمی‌شوند.

بهترین روش پرداخت خلافی

با توجه به اینکه عدم پرداخت خلافی خودرو مشکلات مختلفی مانند احتمال جریمه‌شدن را به‌ همراه دارد افراد معمولا روش تسویه خلافی خودرو آنلاین را انتخاب می‌کنند. این روش از اتلاف وقت شما جلوگیری خواهد کرد.

به‌طورکلی از روش‌هایی که برای این منظور وجود دارد باید به پرداخت با کد USSD، پرداخت از طریق سامانه پیامک، تسویه با استفاده از دستگاه عابربانک، مراجعه حضوری و مراجعه سایت راهور اشاره کرد.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×