امروز : دوشنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۴
- طعنه نماینده مجلس به پزشکیان: در کدام موضوع مردم را با خود همراه ساختید؟
- مشرق نیوز – عکس/ بهار در ارتفاعات تالش
- همایش «تجارت با برزیل» ۱۸ دی برگزار میشود
- شرق ایران لرزید – خبرآنلاین
- بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
- حمدان: تعویق تحویل اسرای اسرائیلی به دلیل کارشکنی اشغالگران است
- درخواست های مردم از دادگستری باید در اسرع وقت رسیدگی شود
- علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه مشخص شد
- طاهای ۸ساله به خیل شهدای حادثه کرمان پیوست
شکایت تپسی از اسنپ به دلیل ایجاد انحصار در سفارش آنلاین غذا
ارتباط با روابطعمومی تپسی: خانم فاطمه حاجینسب شماره تماس: 09125983546 ایمیل: Fatemeh.Hajinasab@Tapsi.cab تپسی در اعتراض به اتخاذ رویههای ضد رقابتی در بازار سفارش آنلاین غذا توسط گروه اسنپ، از این شرکت به شورای رقابت شکایت کرد. بنا به اعلام روابط عمومی تپسی، این شکایت با محوریت «ایجاد مانع برای ورود رقبای جدید به بازار» […]

ارتباط با روابطعمومی تپسی:
خانم فاطمه حاجینسب
شماره تماس: 09125983546
ایمیل: Fatemeh.Hajinasab@Tapsi.cab
تپسی در اعتراض به اتخاذ رویههای ضد رقابتی در بازار سفارش آنلاین غذا توسط گروه اسنپ، از این شرکت به شورای رقابت شکایت کرد. بنا به اعلام روابط عمومی تپسی، این شکایت با محوریت «ایجاد مانع برای ورود رقبای جدید به بازار» با استفاده از محدود کردن رستورانها به همکاری با سایر پلتفرمها انجام شده است.
شرکت تپسی مرداد ماه امسال از سوپراپلیکیشن خود رونمایی کرد و از ارائه سرویس در حوزه سفارش آنلاین غذا به عنوان یکی از سرویسهایی که قرار است در این سوپراپ ارائه شود نام برد. تا به امروز سرویس سفارش غذای آنلاین تپسی که با نام «تپسیفود» کار خود را شروع کرده است، در دو شهر مشهد و شیراز برای کاربران فعال شده است و قرار است به زودی در سایر شهرها از جمله تهران نیز فعال شود.
مطابق با آخرین خبر اعلامشده از سمت شرکت تپسی، عملیات جذب رستوران در تهران شروع شده و این سرویس به زودی در تهران نیز برای کاربران در دسترس قرار خواهد گرفت. حالا با گذشت بیش از 3 ماه از ورود تپسی به صنعت سفارش غذای آنلاین، این شرکت اعلام کرده به دلیل مواجهه با رفتارهای ضد رقابتی و انحصارطلبانه، از شرکت اسنپ شکایت کرده است.
نگین انصاری، معاون حقوقی تپسی، با ارائه توضیحات بیشتری در مورد این شکایت میگوید: «وضعیت اقتصادی مسلط اسنپفود و حتی فراتر از آن انحصار خالص آن در بازار سفارش آنلاین غذا، این شرکت را در شرایط ممتازی برای انجام اقدامات ضد رقابتی متعدد اثربخش قرار داده که ما نتایج آن را امروز برای ورود به بازار سفارش آنلاین غذا و جذب رستورانها برای تپسیفود میبینیم. ما اقداماتمان برای جذب رستوران در تهران را از شهریور ماه شروع کردهایم و میبینیم که این شرکت، نه تنها اقدامات ضد رقابتی سابق خود را که پیشتر در شورای رقابت به سبب ارتکاب آنها محکوم شده بوده را در شکلی نوین ادامه داده بلکه به آن شدت بخشیده است. توضیح آن که اسنپ همچنان قراردادهای انحصاری با رستورانها را حفظ کرده است و در قالب این قراردادها، به رستورانهای طرف قرارداد متعهد گردیده در صورت فعالیت انحصاری با اسنپفود به ایشان مزایای ویژهای شامل تخفیف در کمیسیون، تبلیغات و بهبود امتیاز عملکرد تخصیص دهد.» به گفتهی معاون حقوقی تپسی، در رویه جهانی از جمله در اتحادیه اروپا نیز ارائه تخفیف مشروط به همکاری انحصاری از سوی بازیگر دارای موقعیت مسلط رفتار ضد رقابتی قلمداد شده است. «اسنپفود به انعقاد قراردادهای انحصاری بسنده نکرده و برای ایجاد انحصار مطلق، هزینه خروج از قراردادهای انحصاری را نیز برای رستورانها به شدت افزایش داده است و جریمههای سنگینی برای آنها تعیین کرده است.»
انصاری با اشاره به این موضوع میگوید: «در پرونده شرکت چیلیوری علیه اسنپفود در سال 98، شورای رقابت با توجه به این که همکاری رستورانها با شرکتهای رقیب موجب لغو قرارداد یا جریمه قابلتوجه از سمت اسنپفود میگردید این عمل را مصداقی از محدود کردن معاملات با رقیب (قسمت 2 بند الف ماده 45) تشخیص داده بود.» بنا به اعلام روابط عمومی تپسی، شکایت تپسی از اسنپ در ارتباط با انحصار در حوزه سفارش غذا، هفته اول آبان به شورای رقابت ارائه شده و در نوبت بررسی این شورا قرار خواهد گرفت.
#پایان#
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.