افزونه جلالی را نصب کنید.
- عرضه آجیل و خشکبار با قیمتهای مناسب در خشکبار فروشیهای معتبر
- توصیههای پویش ملی سلامت؛ تقویت سیستم ایمنی با مصرف ماست
- انتقاد سرمربی مس به عدم حضور داور VAR
- اختتامیه جشنواره بین المللی فارابی با حضور رئیس جمهور برگزار میشود
- کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
- سیاست آموزش و پرورش، تقویت هنرستانها و رشته پویانمایی است
- خبر جدید از قانون حجاب + فیلم
- دنیای ناشناخته رمزارزها در حوزه قوانین
- پاپ فرانسیس که بود؟ از ارسال پیام به مقام معظم رهبری تا آخرین وصیت
پارتی بازی حتی در پخش پیام تسلیت از رسانه ملی
عصر ایران در یادداشتی با عنوان «پیام رئیس صداوسیما، ارزش خبری ندارد» به موضوع پخش پیام تسلیت رئیس صداوسیما از رسانههای این سازمان پرداخته است. در این یادداشت آمده است: رادیو پیام در خبر ۷:۴۵ صبح امروز شنبه ابتدا خبر داد پیام رهبری درباره شهادت یحیی سنوار (رهبر حماس در غزه) تا دقایقی دیگر منتشر […]

عصر ایران در یادداشتی با عنوان «پیام رئیس صداوسیما، ارزش خبری ندارد» به موضوع پخش پیام تسلیت رئیس صداوسیما از رسانههای این سازمان پرداخته است.
در این یادداشت آمده است:
رادیو پیام در خبر ۷:۴۵ صبح امروز شنبه ابتدا خبر داد پیام رهبری درباره شهادت یحیی سنوار (رهبر حماس در غزه) تا دقایقی دیگر منتشر میشود و بعد، بلافاصله، در خبر دوم، پیام تسلیت رئیس صداوسیما را برای شهادت سنوار پخش کرد. بعد از آن هم خبری درباره واکنش شاعران به شهادت سنوار و پایان بخش خبری.
سوال اینجاست: ارزش خبری پیام تسلیت رئیس صداوسیما چقدر است که باید از رادیو و بعد از خبر پیام رهبری پخش شود؟ رئیس صداوسیما آیا رئیس جمهوری یا وزیر خارجه است که پیام و موضع گیری او ارزش خبری داشته باشد؟
رئیس صداوسیما در سلسله مراتب حکومتی برای موضع گیری کشور چه جایگاهی دارد؟ پیام تسلیت رئیس صداوسیما چه ارزشی برای مردم و مخاطبان دارد؟
چون رئیس صداوسیما، بر این سازمان ریاست دارد قرار نیست برای خبرهای او حساب ویژهای باز شود و به اصطلاح به خبرهای رئیس سازمان ضریب داده شود و خبرهای کم اهمیت و کم ارزش رئیس از رادیو پخش شود، چون این به معنی استفاده نادرست از امکانات دراختیار است. هر جا امکاناتی وجود دارد قرار نیست رئیس از این امکانات به سود خود استفاده کنند. مثلا تصور کنید شهرداری هم پیام تسلیت شهردار را در تابلوهای شهری نصب کند.
وظیفه رئیس صداوسیما اداره این سازمان برای انجام بهتر وظایف و ماموریتهای آن است و یکی از این ماموریت ها، اطلاع رسانی صحیح و دقت و سریع است نه اینکه شبکههای صداوسیما به محلی برای تبلیغ و انتشار پیامها و خبرهای کم ارزش رئیس صداوسیما تبدیل شوند.
اینکه در ایران در برابر هر اتفاق، شمار زیادی از مقامات در بخشهای مختلف پیام صادر میکنند عادی است، اما اینکه رئیس صداوسیما به دلیل ریاست بر این سازمان، از شبکههای رادیو تلویزیون برای انتشار پیام خود استفاده کند حتما غیرعادی است.
امکانات صداوسیما، عمومی و متعلق به مردم است تا مردم خبرهای با ارزش دریافت کنند نه اینکه به ابزاری برای تبلیغ شخص رئیس صداوسیما تبدیل شوند.
رضا غبیشاوی
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.