» قضائی » سال گذشت ۱۲ پرونده قصاص به صلح و سازش رسیده است
قضائی

سال گذشت ۱۲ پرونده قصاص به صلح و سازش رسیده است

مرداد 1, 1403 0

معاون قضایی رئیس کل دادگستری کردستان: سال ۱۴۰۲ با همت صلح‌یاران، اعضای شورای صلح وسازش در زندان‌ها ۱۲ فقره پرونده قصاص با رضایت اولیای دم به صلح و سازش رسید.

خبرگزاری میزان – در راستای شیوه نامه نحوه مشارکت‌های مردمی برای پیگیری صلح و سازش در پرونده‌های قصاص، اولین جلسه کارگروه ویژه پرونده‌های قصاص استان با حضور معاون حل اختلاف استان کردستان، معاون دادستان مرکز استان، معاون مدیرکل زندان‌های استان، رئیس زندان مرکزی سنندج و مسئولین ستاد صبر و صلح یاران در دفتر معاون حل اختلاف استان کردستان برگزار شد. 

در ابتدای جلسه کارگروه ویژه پرونده قصاص، بهادر اسدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تسلیت ماه محرم الحرام و ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع)، آخرین اقدامات، آمار و عملکرد گروه‌های پویش صلح در پرونده‌های قصاص و ستاد صبر در استان را تشریح کرد. 

اسدی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۲ فقره پرونده قصاص در استان کردستان منجر به اخذ رضایت از اولیا دم شده است و این مهم با تلاش و کوشش صلح‌یاران و اعضای شورای صلح و سازش در زندان‌ها، معتمدین، بزرگان و ریش سفیدان و همکاری دستگاه‌های ذیربط محقق شد. 

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون، ۴ فقره پرونده قصاص در شهرستان‌های دیواندره، بیجار و مریوان با وساطت صلح یاران و متنفذین استان منجر به اخذ رضایت از اولیای دم شده است. 

در ادامه جلسه هرکدام از مدعوین به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص موضوع جلسه پرداختند که اهم این مباحث می‌توان به برگزاری ۱۲۵ جلسه صلح و سازش از طرف گروه‌های پویش صلح در سال ۱۴۰۲ و ایجاد بستر سازش با استفاده از ظرفیت‌های مختلف و تغییر فرهنگ صلح و سازش، از مهم‌ترین مطالب ارائه شده بود و جلسه با تصویب چهار مصوبه به پایان رسید.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×