» جامعه » انتقال هوایی ۱۲۳ زائر حج برای درمان به ایران
جامعه

انتقال هوایی ۱۲۳ زائر حج برای درمان به ایران

تیر 24, 1403 0

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از انتقال ۱۲۳ زائر حج برای درمان و از طریق فرودگاه به ایران، خبر داد.

خبرگزاری میزان – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ سید علی مرعشی گفت: از شروع عملیات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر در حج تمتع سال جاری، یک میلیون و ۲۰۶ هزار و ۲۲۸ خدمت (شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات پاراکلینیک، پرستاری، امداد و انتقال و.) به زائران ارائه شده که از این میزان، یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۲۰۱ خدمت در مکه و مشاعر و ۶۶ هزار و ۲۷ خدمت در مدینه ارائه شده است. در حال حاضر ۲۲ زائر در بیمارستان هلال‌احمر و ۱۲ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

وی افزود: تا امروز ۲۸ زائر ایرانی در عربستان جان باخته‌اند و ۱۲۳ نفر از حجاج از طریق فرودگاه برای درمان به ایران منتقل شدند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ادامه داد: کادر درمان جمعیت هلال‌احمر در مراسم حج، تا آخرین روز، آماده ارائه خدمات به حجاج هستند.

گفتنی است که ۳۸۰ نفر کادر بهداشتی و درمانی هلال‌احمر برای خدمت به زائران در عربستان حضور دارند. (به ازای هر ۶۰۰ زائر یک پزشک انتخاب شده تا خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه دهند.) این کادر شامل پزشکان، پرستاران، امداگران و … هلال احمر با فعالیت ۲۴ ساعته، آماده خدمت رسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی هستند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×