» قضائی » دستگاه قضایی حامی و پشتیبان مردم در احقاق حقوق آنها است
قضائی

دستگاه قضایی حامی و پشتیبان مردم در احقاق حقوق آنها است

خرداد 25, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان فارس در راستای نظارت‌های دورن سازمانی از مجتمع کیفری شهید قدوسی شیراز بازدید کرد.

خبرگزاری میزان– حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در بازدید از مجتمع کیفری شهید قدوسی روند ارائه خدمات قضایی و رسیدگی به پرونده در مجتمع کیفری یک استان، دادگاه‌های کیفری ۲ شیراز و اجرای احکام کیفری را از نزدیک بررسی کرد. 

وی در این دیدار ضمن تبادل نظر با قضات و کارکنان در راستای شناسایی کمبود‌های موجود، برهم افزایی و همکاری قضات و کارکنان مجموعه در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات قضایی به مراجعان در راستای اجرای برنامه‌ها سند تحول قوه قضاییه و نیز اجرای دقیق تکالیف قانونی و شرعی تأکید کرد.

وی در گفت‌وگو با قضات و کارکنان این مجتمع قضایی بر محور قرار گرفتن کار جهادی تأکید کرد و افزود: دستگاه قضایی حامی و پشتیبان مردم در احقاق حقوقشان است بنابراین باید با روحیه انقلابی، رعایت نظم و انضباط، دقت و سرعت در رسیدگی‌ها، حساسیت در پیگیری پرونده‌های قضایی رضایتمندی هر چه بیشتر مردم نسبت به دستگاه قضایی مد نظر قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان این که بخش عمده‌ای از امنیت کلان شهر شیراز در گرو اهتمام و تلاش قضات و کارکنان دادگاه‌های کیفری یک استان و کیفری ۲ شیراز و برخورد قاطعانه و قانونی قضات کیفری با مجرمین جرایم مهم است، گفت: پرونده‌های کیفری با حساسیت ویژه، در چارچوب قانون و با درایت و قاطعیت قضات دادگاه‌های کیفری بررسی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی به حساسیت‌های موجود در اجرای احکام کیفری استان اشاره کرد و با تأکید بر اینکه آخرین مرحله دادرسی‌های و نتیجه نهایی پرونده‌ها در اجرای احکام متبلور است، گفت: جدیت، قاطعیت و پیگیری قضات در اجرای احکام امری ضروری است.

رئیس شورای قضایی استان فارس در جمع قضات و کارکنان مجتمع قضایی شیراز با بیان این که در اجرای سند تحول و تعالی قضایی، رئیس قوه قضاییه، بر مردم‌داری، تکریم و احترام ارباب رجوع، رسیدگی به کار مردم توصیه بسیار دارد، گفت: قاطعیت قاضی منافاتی با خوش اخلاقی و مردم‌داری ندارد؛ بنابراین سعی شود تا ضمن برخورد مناسب و تکریم و احترام مراجعه کنندگان زمینه رضایتمندی بیشتر مردم نسبت به دستگاه قضایی فراهم شود.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×