» قضائی » مددجویان واجد شرایط کانون اصلاح و تربیت استان کرمان از مرخصی بهره‌مند شدند
قضائی

مددجویان واجد شرایط کانون اصلاح و تربیت استان کرمان از مرخصی بهره‌مند شدند

خرداد 25, 1403 0

دادستان کرمان گفت: مددجویان واجد شرایط کانون اصلاح و تربیت به مدت ١٠ روز به مرخصی اعزام می‌شوند.

خبرگزاری میزان – مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان به همراه دادستان ماهان از کانون اصلاح و تربیت استان بازدید و ضمن دیدار چهره به چهره با تمامی مددجویان (مهرجویان) این مرکز اصلاحی و تربیتی به گفت‌وگو با آنان پرداخت و مشکلات قضایی آنان را بررسی کرد.

 وی اقدامات این مرکز را از حیث آموزش و برگرداندن مهرجویان به جامعه مطلوب و قابل تقدیر ارزیابی کرد و گفت: با توجه به وضعیت سنی این افراد و لزوم توجه به باز اجتماعی شدن آنان لازم است برنامه‌های اصلاحی و هدف کانون اصلاح و تربیت باید متمرکز بر پیشگیری از بازگشت مجدد مددجویان به کانون پس از آزادی باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به لزوم حمایت مالی، روحی و روانی از نوجوانان پس از آزادی و بازگشت به جامعه خاطر نشان کرد: متأسفانه در اکثر مواقع وضعیت خانوادگی این اطفال و نوجوانان به گونه‌ای است که امکان بازگشت آنان به محیط خانواده میسر نیست و همین مسئله تلاش‌های مجموعه کانون اصلاح و تربیت را در خصوص امکان بازپروری از آن‌ها سلب کرده و نهایتاً به فرار از منزل و به تبع آن، برای گذران زندگی به سوی ارتکاب جرایمی، چون سرقت سوق می‌دهد.

وی افزود: وجود تنها ٨٢ بزهکار جوان و نوجوان در کانون اصلاح و تربیت استان پهناور کرمان نشان دهنده پایین بودن جمعیت کیفری در این رده‌های سنی در استان است که نوجوانان حاضر بیش از بزرگسالان بایستی تحت معاضدت‌های قضایی لازم قرار گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد زیادی از افراد حاضر در کانون اصلاح و تربیت مدت زیادی به مرخصی اعزام نشده‌اند خاطرنشان کرد: از آنجا که اعطای مرخصی به برخی از مددجویان تکمیل کننده اصلاح و تربیت است لذا به مدت ١٠ روز به مرخصی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×