امروز : چهارشنبه, ۲۹ مرداد , ۱۴۰۴
- دانشجویان غیرحضوری شدن کلاسها در روزهای آخر اسفند را فراموش کنند!
- قمی: طرح «زندگی با آیهها» امسال باید گستره بیشتری از مردم را دربرگیرد
- حادثه تروریستی کرمان بدون حمایت رژیم صهیونیستی میسر نبود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- بازداشت یک نفر در جریان برگزاری انتخابات
- معاون آموزشی وزارت بهداشت: افزایش ظرفیت پزشکی انجام شد ولی بودجه تامین نشد
- گزافه گویی وزیر دفاع آمریکا درباره حمایت ادعایی ایران از یمن
- جمعه سیاه زیر ذره بین اتاق اصناف؛ با تخفیف های نامتعارف برخورد می کنیم!
- شویگو: اعزام صلحبان به اوکراین، به جنگ جهانی منجر میشود
- سطح علمی و فقهی شهید رئیسی مغفول مانده است
پایان لابی دولتی در مدیریت خودروسازان
اگر بخواهیم تعریف ساده از سهام تودلی بیان کنیم میتوانیم بگوییم سهام تودلی به سهمهایی اطلاق میشود که یک شرکت دولتی در شرکتهای دیگر، که خود نیز زیرمجموعه آن است، مالکیت دارد. این سهام به دلیل دخالت دولت در شرکتهای مختلف، موجب ایجاد مشکلاتی در زمینه مدیریت آنها میشود. خودروسازان شاید بهترین نمونه برای عوارض […]

اگر بخواهیم تعریف ساده از سهام تودلی بیان کنیم میتوانیم بگوییم سهام تودلی به سهمهایی اطلاق میشود که یک شرکت دولتی در شرکتهای دیگر، که خود نیز زیرمجموعه آن است، مالکیت دارد. این سهام به دلیل دخالت دولت در شرکتهای مختلف، موجب ایجاد مشکلاتی در زمینه مدیریت آنها میشود.
خودروسازان شاید بهترین نمونه برای عوارض سوء سهامهای تودلی باشند. تغییر ترکیب سهامداری در ایرانخودرو و حرکت این خودروساز به سمت خصوصیسازی واقعی، گام اول در این زمینه است. اما باید منتظر ماند و دید دولت در عمل پای خود را از خودروسازی بیرون میکشد یا همچنان به دنبال این است تا دخالتهای خود را در این صنعت ادامه دهد.
نسخه کامل در سایت:
وقت پیاده شدن دولت از خودرو
سهام اعظم دو خودروساز بزرگ کشور سالهاست در اختیار بخش خصوصی قرار دارد، با این حال دولت با وجود سهام کمتر، همواره دست بالا را در اداره و مدیریت آنها داشته است.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.